دبیر جشنواره ملی «رسانش» از ارسال بیش از ۱۵ هزار اثر دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ملی رسانش خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصالح جباری دبیر جشنواره ملی «رسانش» با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «رسانش» اظهار کرد: سومین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار «رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و پرورش استعداد‌های دانش‌آموزی دانست و افزود: به کارگیری استعداد‌های دانش آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و استفاده از انواع رسانه‌های موثر، مفید و جذاب دانش آموزی در مدارس، تاسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش آموز در سطح دانش آموزی و شناسایی و معرفی افراد مستعد و علاقمند به رسانه‌های فعال و انقلابی کشور ازدیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

او به قالب‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره در مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) برگزار شد. جباری ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم آثار خود را در ۴ بخش رسانه‌های مکتوب، صوتی، تصویری و فضای مجازی و در رشته‌های مختلفی مانند نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه دیواری، قطعات صوتی، سایت و کانال و فیلم و مستند تولید کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

جباری گفت: اولین رسالت «رسانش» ایجاد محملی برای ورود دانش‌آموزان به فضای رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد جشنواره گام‌های خود را در این زمینه محکم و با موفقیت برداشته است.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» افزود: با وجود مشکل کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس، اما در بخش‌های مختلف جشنواره، بیش از ۱۵ هزار اثر توسط دانش‌آموزان تولید شده که هم کار داوری را مشکل کرد و هم از طرفی باعث امید دوچندان ما برای ادامه کار شد.

او افزود: در این دوره دانش‌آموزان در کارگاه‌های آموزشی نیز شرکت خواهند کرد و در واقع باشگاه مهارت‌های رسانه‌ای ایجاد خواهد شد.

جباری اظهار کرد: شگفتانه رسانش برای رتبه‌های برتر سومین دوره، در راه است و رتبه‌های برتر با دعوت در یک رویداد ملی حضوری شرکت خواهند کرد.

او ضمن تشریح برنامه‌های رویداد ملی گفت: در این رویداد دانش آموزان ضمن بازدید از امکان رسانه‌ای مانند چاپخانه، شبکه‌های تلویزیونی، شهرک سینمایی، موزه عکاسی و... با فعالان رسانه‌ای کشور به گپ و گفت می‌پردازند.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» گفت: در این رویداد ضمن ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی به رتبه‌های برتر، آنان با تولید یک محصول رسانه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و رسانش به عنوان یک شتابدهنده از برتر‌ها برای تولید آثار جذاب در طول یکسال حمایت خواهد کرد.

طی اولین و دومین دوره رسانش حدود ۵ هزار اثر به جشنواره ارسال شد و بعد از سه مرحله داوری گروه‌های برتر در رویداد ملی شرکت کرده و ضمن شرکت در برنامه‌های متنوع به رقابت با یکدیگر پرداختند؛ این جشنواره تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است که پذیرش آثار به صورت گروهی است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار