رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در ۳۲ شهرستان کشور، زنگ خطر شکل‌گیری موج پنجم کرونا به صدا درآمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در ۳۲ شهرستان کشور در هفته اخیر و کُند شدن روند کاهشی این ویروس در استان، زنگ خطر شکل‌گیری موج پنجم کرونا در استان و کشور به صدا درآمده است.

او با اشاره به کُند شدن روند نزولی شیوع کرونا در استان افزود: این وضعیت نگران‌کننده است و چنانچه تداوم یابد روند شیوع ثبات می‌شود و پس از آن روند صعودی به خود می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اجتماعات سبب شد تا روند نزولی کرونا در استان کُند و موارد سرپایی و مبتلا نسبت به روز‌های اوج کاهش کرونا در استان افزایش یابد.

او ادامه داد: برای حفظ روند کاهشی نیاز به رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی است و همچنان تاکید می‌شود تا مردم از برگزاری تجمعات گسترده عروسی و عزا خودداری کنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت ایران در حال حاضر به لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا، ۳۲ شهر در وضعیت قرمز و ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد هستند که با مقایسه آن با هفته گذشته مشاهده می‌کنیم که ۱۰ شهر به شهرهای قرمز ایران افزوده شده و نقشه ایران از سمت جنوب شرقی در حال قرمز شدن است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار