از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴۷ هزار و ۹۶۱ نفر در چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۱۸ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲۰ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: هم اکنون ۱۶۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

شیرانی گفت: هم اکنون ۲۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

او افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴۰ هزار و ۶۳۲ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۷ هزار و ۹۶۱ نفر به کرونا قطعی شده است.

شیرانی اضافه کرد: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اینک ۶ شهرستان شامل اردل، بن، سامان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او ادامه داد: قرار گرفتن ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی حاکی از این است که بار ویروس در این شهرستان‌ها بیشتر است و در تراکم‌های جمعیتی بیشتر امکان انتقال بیماری کرونا نیز بالاتر می‌رود.

شیرانی گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگ بندی‌ها همچنان در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار