چین ویدئویی از مریخ را که توسط ماهواره این کشور ثبت شده، منتشر کرد

اداره ملی فضایی چین به تازگی از پیشرفت ماموریت ماهواره تیانوان-1 این کشور که در مدار مریخ مستقر شده ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی؛ آژانس فضایی چین ویدئویی از راه رفتن مریخ نورد Zhurong این کشور در سطح مریخ منتشر کرده است. این تصاویر توسط یک دوربین بی سیم که ربات روی زمین قرار داده بود ضبط شدند. این ویدئوی جدید همچنین شامل سکانس‌هایی از فرود این مریخ نورد در ماه می‌ است که لحظه باز شدن چتر نجات و عبور از روی سطح مریخ را توسط مریخ نورد ژورونگ به تصویر می‌کشد. ضبط این ویدئو از ژورنگ با صدای اصلی و نمایی کلی از سطح مریخ همراه است. این ربات شش چرخ در حال تحقیق در مورد منطقه‌ای است که تحت عنوان Utopia Planitia شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


تصاویر ثبت شده توسط ماهواره Tianwen-1

این ویدئو‌ها از طریق ماهواره Tianwen-1 که برای کاوش در مریخ در ژوئیه سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده شد و اکنون به دور سیاره سرخ می‌چرخد ​​به زمین ارسال شدند. وزن این کاوشگر تقریبا ۵ تن است که حدود ۳.۷ تن از آن روی ایستگاه مداری قرار دارد. در بیانیه مطبوعاتی CNSA آمده است: "مدارگرد و مریخ نورد چینی در شرایط کاری خوبی هستند و از مریخ به ما گزارش می‌دهند. "

پیش‌تر نیز ماهواره تیانوان-۱، تصاویری را از مریخ نورد جدید چین ثبت کرده و به زمین فرستاده بود. هم اکنون سه تصویر با کیفیت بالا از این مریخ که توسط این ماهواره ثبت شده در وب سایت CGTN قرار دارد که دو تصویر پانکروماتیک هستند و تصویر دیگر نیز توسط دوربینی با کیفیت بالا و در فاصله‌ای ۳۳۰ تا ۳۵۰ کیلومتری ثبت شده است.

پس از ارسال این تصاویر و انتشار آن‌ها، محققان و دانشمندان متوجه حضور دهانه‌های کوچک، تپه‌های شنی، پشته‌ها و نقش برجسته‌هایی روی سطح سیاره مریخ شدند که همه این اطلاعات از تصاویر ثبت شده توسط ماهواره تیانوان-۱ گرفته شده است. کشور چین برای اولین بار در ماه می‌سفینه‌ای فضایی را روی سطح سیاره مریخ فرود آورد.

در ادامه این ویدئو را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اینام همراه بعضی کشور های دیگه میرن از یه مشت خاک و بیابون بی اب علف عکس می گیرن تا چش رقیباشون رو دربیارن وگرنه هیچ فایده دیگه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
آخرین اخبار