مدیرکل امور عشایر فارس از تشکیل ۸۶ صندوق خرد زنان عشایر و ۲۳ کانون گردشگری فعال در فارس در راستای تولیدات اقتصاد محور به عنوان استان پایلوت کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله بهرامی در نشست با زنان فعال عشایر فارس بیان کرد: زنان عشایر جمعیتی موثر و تاثیرگذار در تصمیم گیری‌های اداره کل متبوع هستند.

او با اشاره به اینکه فارس قطب عشایری کشور محسوب می‌شود و دارای تنوع ایلی با ترکیب قومیتی بالاست، افزود: عشایر منابع انسانی اصیل و سرمایه‌های اصلی کشور به شمار می‌روند و زنان عشایر نیز جمعیتی موثر هستند که باید تلاش کنیم این سرمایه روز به روز قوی‌تر و پیشرفته‌تر شود.

بهرامی تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای جامعه عشایری و ایجاد تنوع در اشتغال عشایر دو اولویت راهبردی امور عشایر است.

او با بیان اینکه جامعه عشایری همواره در فرایند توسعه کشور نقش ارزنده‌ای داشته‌اند، عنوان کرد: از این رو اشتغال از مهم‌ترین فرایند زندگی این جامعه به شمار می‌آید و تاکنون اقدامات چشم گیری در زمینه خروج از حالت تک بعدی دامداری با توجه به نگرانی کاهش تولیدات و آسیب پذیر بودن آن و تبدیل به ۵ الی ۶ محور مختلف اجرایی شده که از جمله آن‌ها پرورش گیاهان دارویی و... است که باعث اشتغال و رونق زندگی این جامعه شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: ارتقاء شاخص‌های زندگی عشایر همچون برق، آموزش، بهداشت جزء اولویت‌های این اداره کل است که تاکنون با توجه به شرایط اقلیمی عشایر کمک‌های شایانی هم انجام شده است.

مشاور رئیس سازمان امور عشایری ایران در امور زنان نیز در این نشست اظهار کرد: ثبت و قانونی شدن صندوق‌ها و تشکیل تعاونی زنان عشایری یکی از اولویت‌های سازمان است و فارس به عنوان استان پایلوت در کشور با اختصاص دادن تسهیلات جذب شده ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی به امور زنان، توانسته حقوق اجتماعی و اقتصادی این قشر را حفظ کند.

موسوی با تاکید بر تشکیل صندوق‌های خرد زنان، خاطرنشان کرد: باید شهرستان‌هایی که تاکنون صندوق‌های خرد زنان تشکیل نداده‌اند را هدایت کرد تا علاوه بر درآمد پایدار باعث افزایش اعتماد به نفس زنان عشایری شود و به تبع این فرایند در زندگی خصوصی و اجتماعی عشایر نیز اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار