کمیسیون مستقل حقوق بشر خواستار بررسی جنایات علیه بشریت در افغانستان از سوی یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازهشت صبح، طبق اعلام این کمیسیون، هیأت حقیقت‌یاب از سوی سازمان ملل متحد گماشته و اعزام شود و دولت افغانستان نیز در زمینه ایجاد این هیأت و تحقیقاتش همکاری کند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر این خواست را روز یک‌شنبه، ششم سرطان، به مناسبت یک ساله‌گی ترور فاطمه ناتاشا خلیل و احمدجاوید فولاد کارمندانش مطرح کرده است.

این نهاد گفته است که هنوز از سوی نها‌های مسوول به درخواست کمیسیون مستقل حقوق بشر به تحقیق در این باره، شناسایی و پیگرد متهمان و تأمین عدالت پاسخ قناعت‌بخشی داده نشده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که به دلیل رسیده‌گی نشدن به دادخواست‌های دیگر درباره قتل‌های هدف‌مند فعالان رسانه‌ای، مدنی و مدافعان حقوق‌بشر از سوی نهاد‌های مسوول «متأسف» است.

این کمیسیون تأکید کرده است که حکومت باید پاسخ‌گو باشد و با رویه معافیت از مجازات، مبارزه نتیجه‌بخش کند تا از حقوق بشری و شهروندی همه حفاظت همه‌جانبه شود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که خواستار حضور هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی تعیین‌شده از سوی ملل متحد برای تحقیق درباره جنایات علیه غیرنظامیان، از جمله قتل‌های هدف‌مند، حملات بر اقلیت‌های قومی و مذهبی و نهاد‌های آموزشی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار