آنتونی بلینکن نخستین نشست مشترک خود با یائیر لاپید را در کشور ایتالیا برگزار و دو طرف درباره توافق هسته‌ای ایران و آتش‌بس غزه گفتگو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دیدار امروز (یک‌شنبه) آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نخستین نشست رو در روی مقامات آمریکایی با مقامات کابینه جدید این رژیم خواهد بود. کابینه‌ای که می خواهد در برابر متحد اصلی خود یعنی واشنگتن رویکردی کمتر خصمانه در پیش گیرد.

لاپید برای دیدار با بلینکن که به عنوان بخشی از سفر خود به سه کشور اروپایی است امروز یک‌شنبه وارد ایتالیا می‌شود سپس عازم رم، پایتخت این کشور است.

این دیدار درحالی برگزار می شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفتگوها بر سر احیای توافق هسته ای 2015 با ایران را که تل آویو به شدت با آن مخالف است، پیش می برد.

علاوه بر آن بایدن و بلینکن به شدت خواستار حفاظت از آتش بس شکننده ای هستند که در 21 ماه مه پس از شدیدترین جنگ از سال 2014 تاکنون، بین رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه منعقد شد.

جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ با شدیدترین انتقادها از تل آویو در تاریخ کنگره آمریکا مواجه شد، به گونه ای که برخی از اعضای حزب دموکرات نتانیاهو را به استفاده بیش از حد از زور و دامن زدن به بحران با حمایت از گروه های راست افراطی که می خواهند در وضع حساس کنونی قدس تغییر ایجاد کنند، متهم کردند.

لاپید که در 13 ژوئن و تحت نخست وزیری نفتالی بنت کار خود را آغاز کرد، نتانیاهو را در خصوص به خطر انداختن حمایت آمریکا از این رژیم با حمایت آشکار خود از حزب جمهوریخواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا متهم می کند.

کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی همچنان به ایران به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت این رژیم می نگرد و حملات خود را به نوار غزه آغاز کرده اما قول داده است اتحاد با واشنگتن را در اولویت قرار دهد و تلاش کند اختلاف ها را خصوصی نگاه دارد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از مکالمه تلفنی لاپید با لبینکن اعلام کرد که دو طرف توافق کردند هیچ اقدام غیرمنتظره ای روابط دو طرف را تحت تاثیر قرار ندهد.

نتانیاهو خیلی سریع در رسانه های اجتماعی فیلمی از خود منتشر کرد و در آن به زبان انگلیسی کابینه جدید را بسیار خطرناک خواند و اعلام کرد که چگونه گاهی موارد به عنوان نخست وزیر این رژیم، آمریکا را در جریان اقدامات بعدی کابینه خود قرار نمی داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار