اتحادیه‌ها ملزم به صدور پروانه برای واحد‌های کسبی در کمتر از ۲۰ روز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد کرمی رئیس اتاق اصناف آمل از صدور ۲ هزار و ۴۴۱ پروانه واحد صنفی یک سال گذشته توسط اتحادیه‌های زیرپوشش این اتاق در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدید، اتحادیه‌ها ملزم به صدور پروانه برای واحد‌های کسبی در کمتر از ۲۰ روز شدند.

او افزود: طولانی بودن فرایند صدور پروانه کسب برای واحد‌های صنفی از گلایه‌ها و درخواست‌های به حق متقاضیان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته این مدت اکنون کاهش یافته است.

کرمی گفت: اتحادیه‌های مربوطه نیز باید در تسهیل و سرعت بخشیدن به مراحل صدور پروانه کسب واحد‌های صنفی با رعایت قوانین موجود، اقدام کنند.

او حمایت از تولیدات واحد‌های صنفی زیرپوشش این اتاق را به عنوان یک اولویت جدی و در حال پیگیری توسط اتاق اصناف در امسال عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعطیلی‌های طولانی مدت به ناشی از بیماری کرونا باعث خسارت‌های سنگینی برای واحد‌های تولیدی صنفی و کسبی درشهرستان آمل شده که برخی واحد‌ها حتی با رکود مواجه شدند.

کرمی در عین حال خواستار توجه بیشتر دولت در خصوص پرداخت سریعتر تسهیلات حمایتی مصوب شده برای حمایت و خارج شدن از رکود تولید وکسب وکار آن‌ها شد.

او گفت: تولیدی‌های صنفی از جمله تولیدی‌های لباس، مصالح ساختمانی و ... با محوریت اتاق اصناف واتحادیه مربوطه بزودی تعیین وضعیت خواهند شد تا همانند دیگر واحد‌های تولیدی و صنعتی از تسهیلات ویژه حمایتی برخوردار شوند.

رئیس اتاق اصناف آمل همچنین از بازدید ۱۰ هزار واحد صنفی دراین شهرستان و برخورد با تعدادی زیادی از متخلفان واحد‌های صنفی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ۴۷ هزار نفر اکنون در ۳۹۰۰ واحد تولیدی وصنفی این شهرستان مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار