سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ویروس کرونا از نوع دلتای هندی، آفریقایی و انگلیسی در هرمزگان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فاطمه نوروزیان،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:دلتا ویروس به علت توالی یابی ژن ها و تشخیص سخت به راحتی شناسایی نمی شود و هم اکنون نمی توان موارد شیوع آن را در استان بصورت قطعی اعلام کرد اما  موارد شیوع بسیار محدود است.

نوروزیان افزود:در یک ماه گذشته دو مورد دلتا ویروس در شرق هرمزگان شناسایی شد و یکی از مبتلایان نیز فوت کرد و این نشان از قطعی بودن ورود دلتا ویروس به هرمزگان است.

او گفت: با وجود شناسایی موارد مثبت از ویروس هندی در هرمزگان، همچنان ویروس غالب  در استان گونه آلفا ویروس(جهش یافته انگلیسی) است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از دو ماسک و رعایت فاصله فیزیکی گفت:دلتا ویروس سرعت سرایت و شیوع بیشتری دارد و مبتلایان دارای علایم سردرد،گلو درد، آبریزش بینی، بدن درد و سرفه  می شوند و باید در همان روزهای ابتدای ابتلا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

هرمزگان از یک ماه پیش قرمز است و اکنون ۱۰ شهرستان قرمز، یک شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد کرونایی دارد و در کشور قرمزترین استان است.

تاکنون هزار و ۴۲۸ نفر  بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.