از میان شکایات رسیده به سازمان صمت خراسان رضوی، ۵۲ درصد مردم از گرانفروشی شاکی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در خرداد ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار و سیصد و پنجاه و هشت شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

او افزود: به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

ساعدی بیان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل، نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف را شناسایی کردند و برای آنها پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم گردید و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خرداد امسال به آنان بازگردانده شده است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.