معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از گرانی شهریه مراکز شبانه روزی و روزانه بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیاوش رهبر، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: به علت افزایش ۵۰ درصدی شهریه مراکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی در استان همدان برخی از خانواده‌ها بیماران خود را در منزل نگهداری می‌کنند، اما زیر پوشش بهزیستی هستند که مستمری پرداختی به آن‌ها از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

او بیان کرد: امسال مستمری هر نفر در بهزیستی در حوزه معلولان به این شکل است که به تک نفره‌ها ۳۵۰ هزار، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار و بالای چهار نفر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۳۱ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند گفت: این افراد در ۱۴ مرکز شبانه‌روزی، ۲۰ مرکز روزانه، ۱۳ مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه، پنج مرکز ویزیت در منزل و ۶ مرکز مراقبت در منزل نگهداری می‌شوند.

رهبر با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال ۹۹ برای اولین بار حق پرستاری خانوار‌هایی که حق پرستاری خانواده محور دریافت می‌کنند از مراکز شبانه‌روزی پیشی گرفت گفت: سال گذشته حق پرستاری ۶۰۰ هزار تومان بود که امسال به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته که باعث شده خانواده‌ها از این طرح استقبال کنند.

او با اشاره به راه‌اندازی مراکزی با عنوان خانه کوچک برای بیماران اعصاب وروان گفت: در حال حاضر یک خانه کوچک معلولان ذهنی سالمندان و بیماران  اعصاب و روان  داریم که هر خانه برای ۱۰ نفر ظرفیت دارد و یارانه هر نفر ۳ میلیون تومان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه معاونت توانبخشی هر سال دو بار ارزشیابی می‌شود گفت: طی ارزشیابی صورت گرفته، طی ۶ ماه دوم سال ۹۹ همدان از ۲۰ به رتبه ۱۴ رسیده که امیدواریم در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ جزو ۱۰ رتبه برتر قرار بگیریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۰۹:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
با سلام بهتره از کلمه عصاب و روان به جای روانی استفاده کنید