معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از شناسایی ۱۴۰ نفر دارای اختلال اوتیسم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیاوش رهبر، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: از ۱۴۰ بیمار اوتیسمی در استان همدان ۱۲۰ نفر در دو مرکز روزانه شهرستان‌های همدان و نهاوند از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.

او  در تشریح اقدامات توانبخشی ارائه شده به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم بیان کرد: این خدمات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، رفتادرمانی و ... است، از سویی خدمات حمایتی مانند مستمری و خدمات توانبخشی، چون ارائه تجهیزات توانبخشی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، این خدمات قطع نشده است گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به رنگبندی‌ها قرمز، نارنجی و زرد بودن استان، دستورالعمل‌های متفاوت در مراکز اجرایی شده است و آموزش‌های مجازی نیز همچنان برقرار بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان ادامه داد: کرونا، اگرچه فرآیند توانبخشی را دچار مشکل کرد، اما اتفاق خوبی که در این بین افتاد، این بود که خانواده‌ها درگیر فضای مجازی شدند و در این بین، شاهد مشارکت بیشتر والدینِ افراد دارای اختلال طیف اوتیسم بودیم که در این راستا، هم استقبال خوب آن‌ها را شاهد بودیم و هم خانواده‌ها رضایت بیشتری داشتند.

انتهای پیام /م

برچسب ها: بهزیستی ، اوتیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.