رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: هشت هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به بودجه سال‌جاری در این استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: هشت هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به بودجه امسال در این استان توزیع شد.

او افزود: از این مبلغ چهار هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای و چهار هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بوده است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از این اعتبارات باید تا پایان مردادماه امسال نسبت به مبادله موافقت‌نامه پروژه‌های خود اقدام کنند.

او ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مبلغ ۴۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال به استان اختصاص یافت که از این مبلغ ۲۸ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال به شهر‌ها و ۱۲ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال به دهیاری‌ها اختصاص داده شده است.

شهریارپور گفت: ۲۸۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار نیز از محل منابع ساماندهی روستایی مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: این مبلغ اعتبار برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار محروم از طرح هادی، روستا‌های نیازمند بازنگری طرح هادی و عملیات اجرایی طرح‌های هادی روستایی در روستا‌های چهارمحال و بختیاری هزینه می‌شود.

شهریارپور اضافه کرد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۳۹۲ برابر چهار هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال بود که این میزان اعتبار با ۵۹۴ درصد رشد به ۲۹ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

او ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ و تخصیص یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال، با ۷۰۰ درصد رشد به ۲۵ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که تاکنون ۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و تا پایان سال قابل افزایش خواهد بود.

شهریارپور گفت: تخصیص کل اعتبارات استان در سال ۱۳۹۲ برابر ۵۸ درصد بود که پارسال به ۸۱ درصد افزایش یافت و در این مدت تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز از ۴۴ درصد به ۷۷ درصد افزایش یافته است.

او افزود: اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در قانون بودجه پارسال ۱۰ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال بود، اما در طول سال مبلغ هشت هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال دیگر از محل ردیف‌های متفرقه به طرح‌های استان ابلاغ شده که تخصیص آن بسیار قابل توجه و برابر ۹۰ درصد است.

شهریارپور اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای از یک‌هزار و ۸۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ با درصد رشد قابل توجه به سه هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ و چهار هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

او ادامه داد: جهت‌گیری‌های بودجه ۱۴۰۰ در سطح استان در مرحله نخست، اولویت به تکمیل و بهره‌برداری از ۷۳۱ طرح نیمه‌تمام با نیاز اعتباری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

شهریارپور گفت: توجه به رشد تولید و ایجاد اشتغال با اجرای ۴۶ طرح جهش تولید و ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی از دیگر جهت‌گیری‌های بودجه ۱۴۰۰ در استان به‌شمار می‌رود.

او افزود: توجه به سند آمایش سرزمینی استان در توزیع اعتبارات، براساس اولویت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های حمل و نقل و ارتباطات، زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری، توجه ویژه به بهداشت و درمان و سلامت و تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشٰی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی با رویکرد بهبود محیط زیست و حفظ منابع‌طبیعی و آبخیزداری، بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، بهره‌گیری از مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی در تکمیل طرح‌ها، بهره‌گیری از اعتبارات متمرکز و ردیف‌های بودجه‌ای متفرقه، تامین منابع برای افزایش حقوق کارکنان و پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاخص‌مند کردن توزیع اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ به عنوان دیگر جهت‌گیری‌های بودجه استان مورد توجه بوده است.

شهریارپور اضافه کرد: توزیع اعتبارات ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری براساس ۲۵۶ شاخص در بخش‌های مختلف بررسی و انجام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار