مدیرعامل صندوق احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: خانه حاج‌آقاعلی شرایط خوبی ندارد که باید طی ۶ ماه آینده به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان گفت: بنای خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان با ۱۴ هزار متر مربع عرصه و هفت هزار متر مربع اعیان بنا شده است.

او افزود: این بنا طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷ و متعاقباً در ۱۳۸۹ حق بهره‌برداری از حقوق صندوق به آن واگذار شده بود، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و ضمن هزینه‌هایی که در دروان طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ۱۳۹۴ انجام شد، به‌دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

میرزایی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی ادامه بنا اقدام کرده بود که در نهایت امروز در شرایطی بنا را می‌بینیم که متأسفانه نه بهره‌برداری دارد و نه از شرایط خوبی در بخش مرمت برخوردار است.

او بیان کرد: ضمن مذاکره با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تدابیر و همکاری‌هایی که فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دارد، امیدواریم طی ۶ ماه آینده از طریق همکاری که با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم، این بنا را به‌عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم و در عوض منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار