رئیس دادگستری نیشابور گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۲۳ پرونده به صورت تمام الکترونیک در دادگستری نیشابور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حکمتی فر رئیس دادگستری نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۲۳ پرونده به صورت تمام الکترونیک در دادگستری این شهرستان بررسی شده است که روند پیگیری این پرونده‌ها از طریق الکترونیک می‌باشد و فرد شاکی و وکیل می‌توانند از طریق سایت به طور کامل در جریان روند آن قرار بگیرند.

او افزود: نیشابور جزو ۵ شهرستان برتر خراسان رضوی در خصوص بررسی و تکمیل پرونده‌ها به صورت تمام الکترونیک می‌باشد.

رئیس دادگستری نیشابور با اشاره به جرایم انتخاباتی که در انتخابات خرداد رخ داده بود، ادامه داد: برای پیگیری و بررسی جرایم انتخاباتی کمیته امحا در ستاد انتخابات  نیشابور تشکیل شده که در این زمینه ۹ پرونده تشکیل و در درست بررسی است.

در ادامه این نشست حکمتی فر با اشاره به اینکه نرخ طلاق در نیشابور نسبت به سال گذشته ۲ و ۶دهم افزایش یافته است، بیان کرد: نیشابور یکی از شهرستان‌های موفق در خصوص پرداخت نفقه و سازش در  خراسان رضوی است.


بیشتر بخوانید


او با بیان تعداد زندانیان در نیشابور تصریح کرد: در زندان این شهر حدود ۹۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند که دو‌ سوم این افراد در بخش زندان بسته و یک سوم نیز در واحد‌های اشتغال و حرفه آموزی مشغول به گذراندن دوران حبس هستند.

رئیس دادگستری نیشابور تاکید کرد: با توجه به اینکه زندان نیشابور قدیمی و در مرکز شهر نیشابور است در حال پیگیری جهت انتقال این زندان به خارج از شهر هستیم تا زندانیان نسبت به نوع جرمی که مرتکب شده اند، به جرم آن‌ها رسیدگی شود.

حکمتی فر اظهار کرد: بیشترین جرایم، مربوط به محکومان سرقت و مواد مخدر است و محکومان مواد مخدر برای ادامه مجازات به اردوگاه‌های بازپروری اعزام می‌شوند.

او افزود: نیشابور در سه ماه نخست امسال بیشترین آمار را در  پنج جرم  توهین، سرقت، تهدید، ضرب و جرح عمومی و سوانح جاده‌ای منجر به مصدومیت و فوت در دادسرای عمومی به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام//ر.ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.