معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: ١٨٠ گزارش از تخلفات انتخاباتی در استان اعلام و در دستور رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مرتضوی معاون دادگستری کل خراسان رضوی گفت: خرید و فروش رای از جمله این تخلفات بود که در آن اسامی نامزد‌ها به همراه مبلغی داخل پاکت بین افراد توزیع می‌شد که در این خصوص پرونده تشکیل شده است.

او افزود: شناسایی عوامل تولید و انتشار کلیپ‌های مخرب، سیاه نمایی، توهین و تبلیغات نادرست از دیگر اقدامات متخلفانه در جریان انتخابات ٢٨ خرداد بود.

معاون دادگستری کل خراسان رضوی ادامه داد: در ساعات اولیه رای گیری نیز تاخیر در آغاز رای گیری باعث تجمع افراد شده بود و در برخی نواحی نیز با کمبود صندوق سیار مواجه شدیم.

مرتضوی بیان کرد: در مجموع به منظور هماهنگی در برگزاری انتخابات، ٩٤ جلسه در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات با ٤٠٠ مصوبه و ١٣ جلسه مرتبط با فضای مجازی با ٤٨ مصوبه برگزار شد.

او تصریح کرد: از چهار میلیون و ٦٠٠ هزار نفر واجدان شرایط رای استان، ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر با حضور در پای صندوق‌های رای، مشارکت ٥٤.٦ درصدی را رقم زدند.

معاون دادگستری کل خراسان رضوی تاکید کرد: به طور کلی انتخابات این دوره در کلیه حوزه‌ها با کمترین تنش برگزار شد.

مرتضوی با اشاره به نزدیکی هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در این هفته اقدامات مختلفی انجام و عملکرد دستگاه قضا تشریح می‌شود.

او با توجه به تعارف نداشتن دستگاه قوه قضا با هیچ نهادی افزود: در این قوه برای حل مشکلات مردم تا حد عقلایی با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف تعامل داریم.

معاون دادگستری کل خراسان رضوی ادامه داد: مردمی و اجتماعی شدن قوه قضاییه از اهداف دستگاه قضاست و باید از همه طرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.

مرتضوی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از دیگر اقدامات دستگاه قضاست، همچنین هوشمندسازی به منظور کاهش میزان جرایم و تخلفات و کاهش تردد‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود.

او با اشاره به حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور تحقق شعار سال تصریح کرد: در این راستا به صورت مستمر و یک روز در هفته از واحد‌های تولیدی بازدید و مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌شود که ١٥٣ مانع تولید در حوزه‌های مختلف استان شناسایی شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: خلافیت و نوآوری در کار از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضاست و در این راستا سال گذشته در استان ١٣٠ پرونده با مدیریت قضایی حل شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.