سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان در شرایط کنونی آمادگی لازم را داریم.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰، اظهار کرد: درحال حاضر ۳ ترم است که به علت شیوع ویروس کرونا دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند.

اوافزود: کلاس‌ها همچنان به صورت مجازی ادامه دارند و امتحانات هم به شیوه الکترونیکی در ترم جاری برگزار خواهند شد. به علت اینکه تجربه خوبی از آموزش‌ها و امتحانات غیر حضوری در ترم‌های گذشته به دست آورده ایم، در حال حاضر امکانات خوبی از نظر دانشگاهی برای برگزاری امتحانات پایان ترم داریم.

حیدری تصریح کرد: لازم است تا زیرساخت‌های اینترنتی در کشور نسبت به ترم‌های قبلی بهتر شود و درخواست داریم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند و تا زمان برگزاری امتحانات تا حدودی پهنای باند را اصلاح کند.

او با بیان اینکه برخی استان‌ها به علت قطعی برق باید با واحد‌های دانشگاهی هماهنگ باشند تا دانشجویان با معضلی در زمان امتحانات مواجه نشوند، تاکید کرد: از نظر دانشگاهی همه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون غیر حضوری فراهم است و دانشجویان نباید در این زمینه نگران باشند و طبق مقررات لازم امتحانات در زمان خود برگزار خواهند شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تمهیدات دانشگاه برای قطعی اینترنت در زمان امتحانات، گفت: دانشجویان برای شرکت در امتحانات می‌توانند از روش‌های گوناگونی مانند لپ‌تاپ، گوشی موبایل و ... استفاده کنند و از آنجایی که سامانه‌های مجازی برای شرکت در امتحانات متنوع هستند؛ بنابراین دانشجویان با مشکل مواجه نخواهند شد، اما در صورت بروز هر معضلی دانشجویان می‌توانند با واحد‌های دانشگاه تماس گرفته و مشکل خود را بازگو کنند تا ترتیب اثر داده شود.

حیدری با اشاره به امتحانات دانشجویانی که کلاس‌های عملی دارند، اظهار کرد: در شرایط کرونایی آزمون‌های تئوری به صورت مجازی برگزار شدند، اما آموزش‌های عملی و امتحانات آن‌ها به صورت حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهند شد و دو ترم گذشته هم چنین موضوعی برقرار بود.

او افزود: تدبیری اتخاذ شده بود تا کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی در گروه‌های ۳ الی ۵ نفره با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شوند؛ چرا که همه شهر‌ها از نظر شیوع کرونا شرایط یکسانی نداشتند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآوری کرد: امتحانات عملی دانشگاه آزاد همانند کلاس‌های آن یعنی در گروه‌های ۳ الی ۵ نفره و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهند شد و از آنجایی که فرصت تابستانی را در اختیار داریم؛ بنابراین دانشجویان بعد از امتحانات تئوری برای امتحانات عملی در تابستان حاضر خواهند شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کجا کلاسهای مجازی ادامه داره ؟ از یکماه پیش اساتید تعطیل کردند و رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد = تولید انبوه = مرکز شیوع