نخست وزیر پاکستان اعلام کرد در صورتیکه نیرو‌های طالبان کنترل افغانستان را بدست بگیرند، کشورش مداخله‌ای نخواهد کرد.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عرب نیوز، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اگر طالبان کنترل افغانستان را به دست بگیرد، اسلام آباد مداخله نظامی نخواهد کرد.

عمران خان در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پاسخ به این سوال که اگر طالبان کنترل افغانستان را بدست آورند پاکستان چه خواهد کرد، گفت بگذارید به شما اطمینان دهم، ما همه کار، جز اقدام نظامی علیه طالبان را انجام خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد:اکنون ما آن را حصارکشی مرزی هستیم و تقریباً ۹۰ درصد مرزها، اکنون حصار کشی شده است. اگر طالبان بخواهند افغانستان را از طریق نظامی تصرف کند چه می‌شود؟ ما مرز خودرا خواهیم بست. زیرا اولا پاکستان نمی‌خواهد وارد درگیری شود و دوم اینکه نمیخواهیم شاهد هجوم موج دیگری از پناهندگان باشیم.

عمران خان در پاسخ به این سوال که آیا پاکستان طالبان را در صورت تسخیر کامل افغانستان به رسمیت می‌شناسد، گفت: پاکستان تنها دولتی را که مردم افغانستان انتخاب کنند، به رسمیت خواهد شناخت.

نخست وزیر پاکستان در خصوص آینده روابط با آمریکا پس از خروج سربازان این کشور از افغانستان یادآور شد پاکستان همیشه رابطه نزدیکتری با آمریکا در مقایسه با هند داشته است. پس از ۱۱ سپتامبر پاکستان دوباره تصمیم گرفت که به جنگ آمریکا علیه تروریسم بپیوندد. اکنون پس از خروج آمریکا از افغانستان اساساً پاکستان خواهان یک رابطه متمدنانه است که بین ملت‌ها وجود دارد و می‌خواهیم روابط تجاری خود با آمریکا را بهبود بخشیم.

با این حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اخیر اعلام کرد پاکستان پناهگاهی امن برای طالبان است و نیرو‌های اطلاعاتی آن و دیگر محافل داخلی از دهه‌ها پیش با طالبان در تماس بوده اند. وی پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار