مهدی گفت: با برگزاری دو بار کنکور در سال می‌توان بسیاری از معضلات خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها را کاهش داد.

رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که کنکور دو بار در سال برگزار شود. اجرای این مصوبه یک تصمیم ارزشمند و خوبی است که می‌تواند از جهات گوناگون باعث رضایت خانواده‌ها و دانش آموزان شود.

او افزود: بحث فشار‌های روحی و روانی ناشی از کنکور به عنوان معضلات اخیر خانواده‌های ایرانی شناخته شده است که امیدواریم با برگزاری دو بار کنکور در سال این چالش را رفع کنیم.

مهدی تصریح کرد: برخی از دانش آموزان ممکن است که در زمان کنکور دچار مشکلات طبیعی و انسانی زیادی شوند و نتوانند در جلسه کنکور شرکت کنند و به همین علت یک سال از عمر خود را به این صورت تلف کرده باشند؛ بنابراین با دو مرحله‌ای شدن کنکور سراسری احتمال شکست دانش آموزان کاهش می‌یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: با ۲ مرحله‌ای شدن کنکور دانش آموزان می‌توانند در صورتی که مرحله اول را با موفقیت طی نکردند در مرحله دوم کنکور حتما سربلند بیرون بیایند.

او اضافه کرد: بحث افزایش بار امتحانات مدارس در مقابل نمرات کنکور در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که این موضوع می‌تواند کمک خوبی برای دانش آموزان و خانواده آن‌ها باشد تا دیگر نگرانی از بابت امتحان آن‌ها را تهدید نکند و به اینصورت دریابند که اگر فرزند آن‌ها درس خوان و باهوش است؛ بنابراین از طریق ذکاوت خود می‌تواند با اطمینان و آسودگی بیشتری در جلسه کنکور حاضر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: البته موفقیت به چند ساعت کنکور سراسری بستگی ندارد و دانش آموزان باید در طول ترم مطالب را مرور کنند. امیدواریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد‌های مرتبط با آن از طریق فرصت ایجاد شده تصمیمات خوبی برای دانش آموزان این مرز و بوم بگیرند تا در آینده هیچ مشکل روحی و روانی خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها را تهدید نکند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باسلام

الان بالای ۹۰ درصد رشته های دانشگاهی بدون کنکور است پس لزومی برای تغییر دراین سبک کنکور وجودنداردوکسانی که استرس دارند میتونن دررشته های بدون کنکور ادامه تحصیل بدن .مطلب دیگراینکه مافیای کنکور دردروس اختصاصی بخصوص رشته تجربی است پس آقای مافیا خیالت راحت کسی باشما کاری نداره.مطلب بعدی اینکه اگر نمرات امتحانات نهایی تاثیر۶۰ درصدی داشته باشه باتوجه به گستردگی اینگونه امتحانات درشهرها وبخشها و تصحیح دستی اوراق چگونه میتوان تضمین کرد که تقلب وبده بستان نمره به حداقل میرسد.مطلب دیگراینکه دانش اموزان باید دردوجبهه استرس رو تحمل کنن هم درامتحانات نهایی وهم درکنکور
وبازهم هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خخخ
Canada
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
دو مرحله کردن یعنی نصف شدن ظرفیت پذیرش یعنی اونی ک با ۱۰۰۰ پزشکی می شد الان باید رتبه ۵۰۰ بیاره ‌‌‌.... نگران استرس مایی سهمیه شهدا جانباز و.... بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بجای حل مسئله و ریشه یابی،صورت مسئله رو پاک میکنن،نارضایتی قشر پر انرژی رو ببار میارند که اوردن،بجای این چیزا اگر سهمیه پزشک شدن و دانشگاه شریف رفتن رو بعضی از بی سوادهای فرزند هیت علمی و ایثارگرانی که احترامشون رو چشممونه بگیرن،خیلی راحت میشه قبول شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
دو مرحله ای شدن کنکور فقط دکان شما را رونق میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به زودی شاهد مسایل عجیبی در کنکور خواهیم بود مثلا یه عبارت می دن مشتق بگیری که 1خط طول عبارته که با هیچ کلکی نه ساده می شه نه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اگر بشود چی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
خیلی ایده بدیه طول سال تحصیل نه ماهه یعنی بایدظرفیت پذیرش نیزنصف شه وقبولی هابادوبارکنکورگزیده شن هزینه ثبت نامه نیزبراخانواده تحمیل میشه چراتوکشورماهیچ وقت مشکلات به درستی حل نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
خیلیم عالی. بچه پولدارا همین یدونه کنکور رو کم داشتند که اونم شکر خدا حل میشه. با پول معدل و نمره حل میکنن البته میخرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
قرار شد کنکور کلا برداشته شود ،حالا تازه می خواهید دو مرحله ای بشه ،یعنی چه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلتم باید ورود دانشگاهها بدون کنکور باشد ترم اول 5 کتاب دانشگاهی پایه بدن بچه هابخونن و ازاون امتحان گرفته بشه تا بفهمیم کی هوشش بالاتره و باید درس رو ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بالاخره برگزاری دو کنکور درسال یا یک کنکور دو مرحله‌ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
فقط بچه ها دو بار استرس شدید میگیرند که ظاهرا از نظر شما مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نیازی نیست بچه ها دو بار کنکور بدن، کنکور دوم فقط برا کسانی که تو کنکور اول قبول نشدند و فرصت خوبیه که یک سال دیگه معطل نشن
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
2 مرحله ای شدن بکنار. اما اگر تاثیر معدل 60 درصد بشه جز رانت و فساد چیزی نخواهد داشت. خیلی از استانها روستاها شهرستان ها امکانات ندارن. امکانات تو مراکز استان اونم تو بعضیاش جمع شده. با اینکار فقط مشکل پولدارها حل میشه و تنها امید قشر متوسط به پایین خاکستر میشه. راحت نمره و معدل میخرن.



راستی از سهمیه ها چخبر؟ بی عدالتی اصلی اینه اینو حل کنن، دیگه نگران استرس خانواده ها و دانش اموزا نباشن.
Germany
شهروند
۲۰:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
افزایش بار نمره مدرسه احتمال تقلب و اخذ رشوه وعدم امکان نظارت درعملکرد دانش اموزان را در پی دارد وروابط ورقابت ناسالم بیشتر تاثیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی شیرازی
۱۹:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
دو مرحله ای کردن خوبه ولی تاثیر معدل یک اشتباه فاحش و وحشتناکه یا شایدم ایجاد نظام طبقاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
آقاااااااااااااا....تاثیر معدل رو کم کنید....آیا راه جبرانی برای معدل هست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
شرط معدل رو کم کنید....ای خدااااااااااااااااااااا ، آرزوهامونو به باد ندید
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۹:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مگه الان فنی کنکور داره اقا بیخودی اظهارنظر نکنید
آخرین اخبار