رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استفاده از آموزش‌های مجازی باعث ارتقای سطح توانایی دانشجویان خواهد شد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن آموزش‌ها از مهر اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا آموزش‌های دانشگاه‌ها متفاوت با دوران قبل از کرونا یعنی به صورت مجازی شده است.

او افزود: همه گیری ویروس کرونا آموزش‌ها را از شیوه حضوری و چهره به چهره به سمت آموزش‌های مجازی و الکترونیکی تغییر داده است.

صالحی عمران تصریح کرد: حتی قبل از کرونا هم دانشگاه‌ها تصمیم گرفته بودند تا با توجه به پیش رفتن دنیا به سمت جهانی مدرن آموزش‌ها را به سمت الکترونیکی سوق دهند و از ظرفیت این فضا نهایت استفاده را کنند، یعنی از آموزش‌های ترکیبی حضوری و مجازی استفاده کنند، اما شیوع ویروس کرونا این امر را تحقق بخشید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: از آن جایی که آموزش‌های مجازی و حضوری هر کدام به میزان خود دارای ویژگی‌های مهمی هستند، بنابراین قرار گرفتن دانشجو زیر چتر این آموزش‌ها باعث ایجاد شایستگی‌ها در میان دانشجویان می‌شود و می‌تواند توانایی و استعداد آن‌ها را برای ورود به بازار کار فراهم کند.

دستیابی به شغل دانشجویان با بهره گیری از آموزش های مجازی

صالحی عمران گفت: باید گفت که آموزش‌های مجازی باعث ارتقای توانایی دانشجویان در دنیای کنونی می‌شود و دستیابی آن‌ها به شغل مورد نظر، کسب درآمد‌های فردی و بحث افزایش تولید ناخالص ملی را راحت‌تر می‌کند و به اینصورت آثار اقتصادی زیادی به دنبال خواهد داشت.

او اضافه کرد: تاکید کارکنان آموزشی این است که دانشجویان باید همواره بخشی از آموزش‌ها را به صورت الکترونیکی ادامه دهند و شیوع ویروس کرونا باعث تحول این امر در سطح جهانی شد، اگرچه زیرساخت‌های آن در ابتدا فراهم نبود و مشکلاتی در این حیث دیده شد، اما دانشگاه‌ها تمام تلاش خود را در بهتر شدن کیفیت آموزش‌ها کردند و در این زمینه پیشرفت‌های زیادی شامل حال شان شد و سرعت خوبی در این زمینه به وجود آمد.

صالحی عمران تاکید کرد: بخشی از آموزش‌ها به خصوص کلاس‌های عملی حتما باید حضوری شوند و نمی‌توان تمامی آموزش‌ها را مجازی ادامه داد؛ بنابراین سیاست دانشگاه پس از کرونا و اتمام واکسیناسیون دانشجویان صد در صد حضوری است و خود را برای سنتی شدن آموزش‌ها از مهر ماه آماده کرده ایم.

او در پایان یادآوری کرد: قطعا بخشی از آموزش‌ها را به شیوه الکترونیکی و مجازی ادامه می‌دهیم؛ چرا که بهره برداری از آن باعث دست پیدا کردن به آثار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همه جانبه در کشور خواهد شد و اشتغال فارغ التحصیلان را به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار