مدیرکل مدیریت بحران مازندران نسبت به وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران از افزایش بیشینه دما تا ۴۰ درجه سانتیگراد، کاهش نسبی رطوبت و احتمال بالای آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی مازندران خبر داد و از شهروندان و مسافران خواست از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها  خودداری کرده  و قبل از ترک محل، از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

او افزود: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق بالادست استان، هم استانی‌ها به ویژه دهیاران و روستائیان ساکن حاشیه جنگل ها، با مشاهده هر گونه دود و موارد مشکوک آتش سوزی، موارد را فوری به مراکز امدادی و خدماتی سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر مدیریت و مصرف بهینه آب و برق در روز‌های یاد شده به تولید کنندگان توصیه کرد: باغداران و کشاورزان نسبت به هوادهی و آماده کردن دستگاه‌های خنک کننده مه پاش، آبیاری باغ‌ها و محصولات زراعی، با هدف پیشگیری از بروز تلفات در واحد‌های پرورش دام و طیور و نیز آسیب به گلخانه‌ها اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دامداران و ساکنان بومی مناطق ییلاقی و مرتفع مازندران، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام‌های خود اقدام نمایند، گفت: ماهیگیری، قایقرانی و ورزش‌های دریایی در زمان مواج بودن دریا ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی، نیروی یگان حفاظت و سایر نیرو‌های طرح جنگل‌داری استان برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، آمادگی کامل دارند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.