با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی استان‌های جنوب شرقی کشور، خطر شیوع موج دیگری از کرونا در استان‌های همجوار و کل کشور وجود دارد که با مدیریت و همکاری مردم باید کنترل شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به قرمز بودن استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و به طور خاص استان سیستان بلوچستان می‌توان گفت باید مدیریت و همکاری مردم این روز‌ها برای کنترل شیوع این بیماری بیشتر شود.

او افزود: به طور مثال سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه ۲ تیر، بیش از ۸۰۰ مورد جدید مبتلا به کرونا داشته است که این تعداد بیمار جدید در یک روز، نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولین برای کنترل بیماری است.

شریف زاده ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم به هیچ عنوان به جز موارد ضرور به استان سیستان بلوچستان و دیگر استان‌های قرمز کشور سفر نکنند و افرادی که در این استان‌ها هستند سفر‌های غیر ضرور خود را کنسل کنند تا شاهد انتقال زنجیره شیوع کرونا نباشیم و بتوانیم خطر شیوع موج پنجم را رفع و کنترل کنیم و به شرایطی پایدار برسیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی به بحث واکسن‌ها اشاره و تصریح کرد: محموله جدید دُز دوم واکسن که چند روز پیش به استان وارد شد، ویژه سالمندان بالای ۷۰ سال است.

او عنوان کرد: دُز دوم واکسن به اندازه‌ی کافی به استان ما رسیده است و جای نگرانی نیست؛ بنابراین از سالمندان خواهش می‌کنیم منتظر تماس از طرف مراکز واکسیناسیون باشند و بعد نسبت به حضور در مراکز اقدام کنند تا تجمع‌ها باعث شلوغی و اذیت شدن خودشان نشود.

شریف زاده اظهار کرد: استان ما هزار دوز واکسن کو برکت ایرانی دریافت کرده است که منتظر دستور العمل اجرایی آن هستیم تا بدانیم چه افرادی جامعه هدف تزریق این واکسن هستند.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.