دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از واکسیناسیون ۶۷۰ نفر در اولین روز ورود محموله واکسن سینوفارم به استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با ورود ۱۱ هزار و ۸۴۱ دُز واکسن سینوفارم به استان، از امروز برنامه‌ واکسیناسیون برای سالمندان که نوبت اول واکسن را دریافت کرده بودند و پرسنل بهداشت و درمان استان آغاز شد.

او افزود: در اولین روز تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم، ۶۷۰ نفر از سالمندان واجد شرایط استان واکسینه شدند.

شریف زاده اظهار کرد: از این تعداد، ۶۶۰ نفر در مرکز استان و ۱۰ نفر در سایر شهرستان‌ها واکسینه شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تزریق محموله جدید واکسن سینوفارم علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود تصریح کرد: از فردا واکسیناسیون سالمندان با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه سالمندان برای دریافت نوبت دوم واکسن سینوفارم به مراکز جامع سلامت استان مراجعه نکنند ادامه داد: همکاران شبکه بهداشت و درمان استان از طریق پیامک یا تلفنی زمان و مکان دریافت واکسن را اطلاع رسانی می‌کنند.

شریف زاده با اشاره به اینکه در هر ساعت برای ۱۰ نفر نوبت گرفته می‌شود بیان کرد: امروز سالمندان بدون اطلاع قبلی و با انتشار خبر مبنی بر ورود محموله جدید نوبت دوم واکسن کرونا به استان به مراکز جامع بهداشت و سلامت مراجعه کرده که همین امر باعث ازدحام جمعیت در ساعات اولیه واکسیناسیون شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بر اساس ماهیت واکسن‌ها هر فردی که نوبت اول نوع خاصی از واکسن را دریافت کرده باشد، نوبت دوم نیز با مطابق با نوع اول تزریق می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.