رئیس اتاق اصناف همدان گفت: انتظار ما از دولت جدید این است که دلار را تک نرخی کند و بازار از نابسامانی خارج شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محرابی رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به روز ملی اصناف اظهار داشت: اگر بخواهیم فساد را از بین ببریم باید ساختار اقتصادی اصلاح شود؛ باید ساختار‌ها سیستمی و یکپارچه شود و بتوانیم از پتانسیل جوانان در اقتصاد کشور استفاده کنیم.

او ابراز داشت: باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی و اصناف شود، ۱۸ درصد تولید ناخالص کشور را اصناف دارند و ۴۰ میلیون جمعیت کشور را اصناف تشکیل می‌دهند.

محرابی در خصوص تغییر مداوم نرخ‌ها در بازار گفت: اصلی در بازار داریم که عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و نوسانات و شوک ارزی که در سال ۹۷ به بازار و اقتصاد ایران وارد شد تمام قیمت‌ها و معادلات بازار را به هم ریخت و سفره مردم را روز به روز کوچک کرد و کالا‌ها به شدت گران شد که این کالا‌ها یا وارداتی است یا تولید داخلی است.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه تولید داخلی ما هم به خاطر مواد اولیه وابسته به ارز است و آن‌ها هم دچار نوسان شد، بیان کرد: انتظار ما از دولت جدید این است که دلار را تک نرخی کند و بازار از نابسامانی خارج شود.

او گفت: اگر ارز تک نرخی شود رانت‌ها خودبه خود از بین می‌رود و اگر بخواهیم فساد را از بین ببریم باید ساختار اقتصادی اصلاح شود؛ باید ساختار‌ها تعریف شود مدیریت، سیستمی و یکپارچه شود که بتوانیم از پتانسیل جوانان در اقتصاد کشور استفاده کنیم.

محرابی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم از این گردنه‌ها عبور کنیم، ادامه داد: ۸۰ میلیون جمعیت نباید در صف مرغ باشند، باید اشکالات برطرف شود، دشمنان ما نمی‌خواهند این کشور استقلال پیدا کند و قوی باشد بنابراین ما باید به گونه‌ای توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و بایستیم و مدیریت کنیم.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم در دولت جدید اقتصاد ما، جان دوباره بگیرد و ازشک وکما خارج شود و مسائل و مشکلات حل شود.

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: اصناف برابر با انصاف است و در کل ثباتی در قیمت‌ها در بازار در حال ایجاد است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

او اظهار داشت: بازار گوشه‌ای از اقتصاد کشور است و اقتصاد باید سیال باشد و عدالت اجتماعی حاکم شود؛ تا مشکل تولید ما حل نشود ما این مشکل را همیشه داریم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.