دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: امروز فوتی کرونا در استان به ثبت نرسید و تعداد قربانیان این بیماری بر روی عدد هزار و ۲۴۵ نفر ثابت ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۳۴۶ نفر عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بستری‌شده‌اند که ابتلای ۶۶ نفر از آنان به کرونا، قطعی است.

او ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته ۷۹ بیمار باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۶۴ نفر به کرونا مبتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اکنون ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند که ۱۵ نفرشان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با اشاره به اینکه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، در استان بوشهر به ثبت نرسید، گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۶۸۵ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزار و ۲۴۵ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: با توجه به رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک از شنبه ۵ تیر شهرستان‌های قرمز استان بوشهر از ۵ شهرستان به ۶ شهرستان افزایش یافته که شامل تنگستان، دشتستان، دشتی، کنگان، عسلویه و دیر (از وضعیت نارنجی به قرمز) است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین ۴ شهرستان استان، دیلم (از وضعیت زرد به نارنجی)، گناوه، بوشهر و جم از شنبه در وضعیت نارنجی و خطرناک کرونایی قرار خواهند داشت.

کشمیری گفت: افزایش شهرستان‌های قرمز استان زنگ خطری محسوب می‌شود که نیاز به تشدید شرایط رعایت شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی دارد.

بررسی آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند، زیرا دیروز مجموع مبتلایان ۵۰ هزار و ۲۹۷ نفر و امروز ۵۰ هزار و ۶۸۵ اعلام شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.