میزان بارندگی‌های سال زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار این استان در آئین افتتاح ۲۴ طرح هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با بیان اینکه میزان بارندگی‌های سال زراعی استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این میزان به نسبت بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
 
حسین کلانتری با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که با تنش آبی رو به رو است، افزود: ما نهمین استان دارای تنش آبی در کشور هستیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور است، بیان کرد: وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو توجه خاصی به این استان داشته‌اند و خروجی آن را می‌توان در احداث سد چم شیر در گچساران و تامین اعتبار سد تنگ سرخ از طریق ماده ۵۶ مشاهده کرد.
 
او با اشاره به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های سد‌های آبریز و سقاوه، گفت: با تحقق این مهم یک اطمینان بخشی برای استان به وجود می‌آید که بتوان سخت‌ترین شرایط را هم پشت سر گذاشت.

کلانتری افزود: نکته حائز اهمیت این است که پنج طرح در تابستان ۹۸ کلنگ زنی شد و در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیدند.
 
او بیان کرد: پنج طرح شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.
 
کلانتری گفت: ارزش سرمایه گذاری پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.