دولت ونزوئلا قرارداد خرید ۱۲ میلیون دوز واکسن کوبایی موسوم به «آبدالا» را که تا ۹۲ درصد موثر است، امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ونزوئلا روز پنجشنبه از امضای قرارداد خرید ۱۲ میلیون دوز واکسن کوبایی موسوم به «آبدالا» که بنا بر اعلام شرکت تولیدکننده این واکسن تا ۹۲ درصد در برابر ویروس کرونا موثر است، خبر داد.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در فرودگاه کاراکاس که برای تحویل نخستین محموله واکسن‌های کوبایی به آنجا رفته بود، به خبرنگاران گفت: در چارچوب کمپین واکسیناسیون سراسری در کشور، ما قرارداد خرید ۱۲ میلیون دوز واکسن آبدالا را امضا کردیم که در ماه‌های آتی تحویل خواهد شد.

سفیر کوبا در کاراکاس که معاون رئیس جمهور ونزوئلا را همراهی می‌کرد، گفت: میلیون‌ها دوز واکسن دیگر در راه است.

روز دوشنبه شرکت داروسازی دولتی «بیوکوبا فارما» اعلام کرد واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت به نام «آبدالا» که نخستین واکسن کووید-۱۹ تولید شده در آمریکای لاتین است، بعد از تزریق سه دوز تا ۹۲،۲۸ درصد موثر است.

واکسن دیگری که در کوبا ساخته شده است، واکسن سوبرانا-۲ است که بنا بر اعلام موسسه «فینلای»، پس از تزریق دو دوز از سه دوز، تا ۶۲ درصد موثر است.

ونزوئلا در نظر دارد تا پایان امسال ۷۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی خود را در برابر کووید-۱۹ واکسینه کند، از ماه فوریه کمپین واکسیناسیون را با واکسن روسی اسپوتنیک-وی و واکسن چینی سینوفارم آغاز کرده است.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد.

در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار