ایجاد هیئت‌های صلح با محوریت امامان جماعت و هیئت امناء مساجد امری ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان در نشست با ائمه جماعت مساجد شهر یاسوج در هفته قوه قضاییه با بیان اینکه هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد احترام ریش سفیدی و بزرگان را نگه می‌دارند، گفت: با ریش سفیدی می‌توان بسیاری از موضوعات اختلافی بین اصحاب دعوا را حل و فصل کرد.
 
نگین تاجی پس از ارائه گزارشی از عملکرد‌های پیشگیرانه دادگستری استان در حوزه‌های قضایی، اداری و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی خدماتی به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی، افزود: عامه مردم فکر می‌کنند دادگستری باید همه اختلافات بین مردم را رسیدگی و آن را رفع کند، در حالی که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی مثل شورای حل اختلاف، سفیران صلح و با کمک روحانیون، بسیاری از دعاوی بین مردم را با صلح و سازش، برای همیشه پایان داد.

محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان نیز در این نشست یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، سید الشهدای انقلاب اسلامی و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و گفت: خدمت به جامعه اسلامی، توفیق بزرگی است که در آموزه‌های دینی ثوابی بزرگ و خدمت به خلق خداست.
 
محمد ابراهیم ساجدی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این نعمت فراهم شده و هر کس به هر نوعی می‌تواند به مردم خدمت کند.

ساجدی با بیان اینکه خداوند به خاطر خدمت افراد صالح، بلا را از جامعه برطرف می‌کند، گفت: خدمت به خلق خدا مفهوم گسترده‌ای در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر مسائل جامعه دارد و عملی است که عامل با انگیزه و اندیشه در خدمت به خلق گره گشایی می‌کند.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان با اشاره به اینکه خدمت به خلق، مصادیق فراوانی دارد، بیان کرد: هنوز مردم برای حتی لباس روحانیت ارزش قائلند ومی توانیم در ایجاد سازش بین مردم تلاش کنیم و با گفتار و اَعمال و صداقت در این زمینه اقدام کنیم.
 
ساجدی داشتن سعه صدر اعضای ستاد صبر را، گامی موفق در ایجاد صلح و سازش دانست و گفت: از تکروی و دور بودن از جامعه خودداری کرده و همگام با دیگران در این زمینه گام برداریم.

او ایجاد هیئت‌های صلح را با محوریت امامان جماعت و هیئت امناء مساجد و صدور احکام صلح یار را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان بیان کرد: اگر اختلاف با سازش حل شود، به صورت ریشه‌ای و برای همیشه حل شده و شاخه‌های حل نشده است.
 
او در پایان گفت: هیئت صلح با حضور امام جماعت و ۲ نفر از هیئت امناء یا نماز گزاران هر مسجد تشکیل می‌شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.