کتابخانه شماره یک الیگودرز با نام سردار علیمردان خان بختیاری با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  کتابخانه شماره یک الیگودرز با نام سردار علیمردان خان بختیاری با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به افتتاح و بهره برداری شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان در آیین افتتاح این کتابخانه در جمع خبرنگاران گفت: ۳۰ درصد کتابخانه‌های استان در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

محمود ثمینی اظهار کرد: مردم ما استحقاق بیشتری در زمینه‌ای خدمت رسانی دارند.

فرماندار الیگودرز نیز گفت: عملیات ساخت این کتابخانه از سال ۸۵ آغاز شده که در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص اعتبارات لازم افتتاح امروز شد.

ماشااله نعمتی بیان کرد: بازسازی و تکمیل پروژه‌های کتابخانه اندیشه، سالن آمفی تئاتر روباز و سالن‌های تئاتر این شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد.

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده که شامل سالن مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان، سالن کنفرانس، بوفه، سالن‌های vip، نمازخانه، مخزن کتاب و فضای اداری است که تاکنون ۴۳ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و با تعهدات جدید یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد.

وی سپس الیگودرز را یکی از پایگاه فرهنگی غرب کشور معرفی کرد و گفت: این شهرستان خاستگاه قوم بزرگ و نجیب بختیاری است و تاکنون برنامه‌های بزرگ ملی همچون جشنواره هیجار را میزبانی کرده است و قرار است امسال نیز جشنواره ملی شاهنامه خوانی به میزبانی الیگودرز برگزارشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به لزوم بازسازی و نوسازی ساختمان فرهنگسرای قدیمی شهر الیگودرز، ابراز داشت: این ساختمان به عنوان قدیمی‌ترین فرهنگسرای استان بنا بر توافقنامه‌های وزارتی تا کنون در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است و اکنون که شاهد افتتاح کتابخانه درجه یک الیگودرز هستیم، این مکان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود که انشاالله به زودی و پس از بازسازی و نوسازی آن، به یک مرکز پر رونق از جمله موزه فرهنگ و هنر الیگودرز مبدل خواهد شد.  

فتایی افزود: طی توافق‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی سومین هنرستان هنر‌های زیبای استان، پس از شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد در الیگودرز آغاز به کار خواهد کرد تا علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف هنری بتوانند از این ظرفیت برای ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی استفاده کنند.

فرشته طهماسبی مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان اضافه کرد: بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای اعتبار برای ساخت و تجهیز این کتابخانه هزینه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.