مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بررسی ۳۴۱ طرح مختلف از جمله تعیین کاربری صنایع و معادن، گردشگری و کشاورزی در کارگروه امور زیربنایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در هشتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اصفهان درامسال  ۳۴۱ طرح، بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

او اظهار کرد: از بین این طرح‌ها با ۲۲۹ مورد موافقت و با ۱۰۱ مورد مخالفت شد که از پرونده‌هایی که مورد مخالفت قرار گرفت ۹۴ مورد مربوط به طرح‌های وابسته کشاورزی بود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: در این جلسه تعیین کاربری تاسیسات زیربنایی برای احداث سلول‌های خورشیدی در شهرستان مبارکه، تعیین کاربری گردشگری و تفریحی ورزشی، تعیین کاربری سایر صنایع برای تولید پودر معدنی و تعیین پهنه بندی برای استقرار واحد‌های تولید آجر استان و کاربری صنایع کشاورزی و اداری انتظامی مورد بررسی قرار گرفت.

او اضافه کرد: تعیین کاربری صنایع کانی غیر فلزی مربوط به شهرستان‌های فریدن، شهرضا و برخوار، تولید بتن مسلح، تعیین کاربری صنایع غذایی، تعیین کاربری انبار و تعیین کاربری کارگاه به منظور احداث نمایشگاه سنگ از دیگر مواردی بود که درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این جلسه طرح ارائه شده است تعیین پهنه‌بندی استقرار واحد‌های تولید آجر استان مورد مخالفت قرار گرفت، گفت: ۱۱ طرح نیز به کارگروه امور زیربنایی احاله شد.

وظایف کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست، بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر‌ها و طرح‌های جامع شهرهاست.

طرح‌های مصوب در این کارگروه، باید به تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان برسد و سپس از طریق اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان مربوطه ابلاغ و با رعایت موازین قانونی از جمله حریم مصوب راه‌ها اجرایی می‌شود.

استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع (معادل ۶.۵۷ درصد از مساحت کشور) پنج میلیون تَن جمعیت در ۲۴ شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی، گردشگری و علمی کشور از مناطق پر ظرفیت برای سرمایه‌گذاری است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار