بیش از ۲ هزار تُن انواع محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی استان اصفهان تولید و برداشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد کاظمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: میزان تولید محصولات جنگلی و مرتعی امسال در مقایسه با ۲ سال گذشته بیش از صد تن بیشتر شده و ارزش ریالی آن به بیش از ۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه با تولید و برداشت گیاهان دارویی اشتغال ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار فراهم شده است افزود: با برنامه ریزی مناسب و مشارکت بیشتر بخش خصوصی می‌توان بخش قابل توجهی از تولید را برای صادرات به دیگر کشور‌ها اختصاص داد.

کاظمی گفت: استان اصفهان رویشگاه حدود ۳۰۰گونه گیا‌هان دارویی است که در حال حاضر فقط از ۴۵ گونه آن به دلیل اینکه ارزش اقتصادی دارند، بهره برداری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: کتیرا، آنغوزه، باریجه، اُشنان، کرفس کوهی، سماق، انواع آویشن کوهی و شیرازی، محلب، نسترن وحشی، زیره سیاه، کنگرو میوه بلوط انواع گیاهانی است که در استان اصفهان تولید و برداشت می‌شود.

کاظمی گفت: کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ژاپن، آلمان، انگلیس، سوئد، اسپانیا، تایوان، سنگاپو، روسیه، چین، هلند و بلژیک از مهمترین کشور‌هایی هستند که گیاهان دارویی استان به مقصد آن‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار