۵ طرح برق در کهگیلویه و بویراحمد به ارزش سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  آئین افتتاح ۲۴ طرح هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال، چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک، به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور استانداران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و برق منطقه ای خوزستان، مازندران، اردبیل، بوشهر و فارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین که در پست ۴۰۰ کیلو ولت برق یاسوج برگزار شد، گفت: به مناسبت میلاد فرخنده حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت ۵ پروره اختصاصی در این استان به بهره برداری رسید.

او افزود: این طرح ها شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.

کلانتری بیان کرد: ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که امروز در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه میزان بارندگی های سال زراعی استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این میزان به نسبت بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی را نشان می دهد‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان نهمین استان دارای تنش آبی در کشور است.

او با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور است، بیان کرد: وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو توجه خاصی به این استان داشته اند و خروجی آن را می توان در احداث سد چم شیر در گچساران و تامین اعتبار سد تنگ سرخ از طریق ماده ۵۶ مشاهده کرد.

کلانتری با اشاره به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح سدهای آبریز و سقاوه، گفت: با تحقق این مهم یک اطمینان بخشی برای استان به وجود می آید که بتوان سخت ترین شرایط را هم پشت سر گذاشت.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که این طرح ها در تابستان ۹۸ کلنگ زنی شد و در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیدند.

کلانتری بیان کرد: باتوجه به بالارفتن مصرف انرژی، کاهش بارندگی و گرمی هوا نیز می طلبد مردم و شهروندان نیز ما را در مدیریت مصرف انرژی در استان همراهی کنند.

کلانتری گفت: فعالیت تمامی دستگاه های استخراج رمز ارز در استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

او همچنین از بهره برداری چندین طرح دیگر در حوزه وزارت نیرو در سال آینده در استان خبر داد و افزود: پست دژکوه از مجموع این طرح ها است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: به دنبال احداث پست برای شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی هستیم تا شرایط آن ها به پایداری برسد.
کلانتری با تاکید بر اینکه در حوزه وزارت نیرو کارهای بزرگی در استان انجام شده و در حال اجرا است افزود: آینده خوبی در انتظار استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این آئین از تلاش های راهبردی و پیگیری های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سدها، مدیریت شبکه آب و فاضلاب روستایی و سایر طرح های مرتبط با حوزه نیرو قدردانی کرد و گفت: بعد از پشت سر گذاشتن زلزله دنا در استان، استاندار با مدیریت مطلوب خود روال عادی زندگی را برای مردم فراهم کرد.

او افزود: امید است زمینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش فراهم شود‌.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، اسفندیار برخه مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و جمال معتمدی زاده مدیرعامل توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در این آئین حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.