فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به ظرفیت‌های خوب این شهرستان در حوزه کشاورزی و نیاز جدی به ایجاد شغل و سرمایه گذاری، گفت : باغ زیتون ۴۰ هکتاری این شهرستان با سرمایه‌گذاری جمعیت هلال احمر فرصتی برای اشتغال‌زایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : باغ زیتون ۴۰ هکتاری یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی است که در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد و در زمینه تولید محصول زیتون اثرگذار است.

او گفت : باید از آب و خاک و فضای شهرستان به خوبی استفاده شود از این رو علاوه بر توسعه باغات و کشاورزی باید در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب افزود: علاوه بر این باغ زیتون، باغات متفرقه توسط بخش خصوصی در مناطق مختلف شهرستان می‌تواند محصول مورد نیاز صنایع تبدیلی را فراهم کند و هم درآمد آن برای شهرستان هزینه شود.

فرزادی پور افزود: پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان با توجه به اینکه در موقعیت ترانزیت جاده‌ای و به بزرگراه و منطقه آزاد قصرشیرین منتهی می‌شود معمولاً با حوادث متعددی مواجه است و حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در پایگاه امداد جاده‌ای بسیار ضروری و لازم است به همین جهت زمین را از طریق منابع طبیعی تامین کردیم.

او ادامه داد: اعتبار ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای اختصاص یافته و باید در احداث این پایگاه تسریع شود.

باغ زیتون به مرحله سوددهی رسیده است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری جمعیت هلال ایران گفت: باغ زیتون واقع در شهر سرپل ذهاب در زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری هلال احمر است که در سال‌های گذشته با قیمت کارشناسی واگذار شده و خوشبختانه در مدتی که در اختیار شرکت سرمایه گذاری بوده وضعیت باغ از زیان دهی به سودآوری رسیده است.

علی صفرعلی افزود: این باغ اکنون نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و بعد از آن زلزله‌ای که در سال ۹۶ اتفاق افتاد بخشی از دیوار‌های آن آسیب دید و بخشی از نرده‌های باغ متاسفانه به سرقت رفت که در اسرع وقت جلوگیری کردیم و از اون موقع هیچ مشکلی در ارتباط با این موضوع نداشتیم.

او ادامه داد: در ارتباط با اختصاص بخشی از سود این مجموعه به استان و نهایتاً شهرستان هم راهکار‌هایی پیدا کردیم و با هماهنگی که با جمعیت هلال احمر در مرکز انجام می‌دهیم، این کار را هم در سال جاری سعی می‌کنیم انجام شود.

او گفت: در ارتباط با منبع آب هم که از دیدگاه تجاری به این موضوع نگاه کرده بودند و یکی از این منبع‌های آب را مُثله کردند که به محض اینکه متوجه شدیم جلوی این کار را گرفتیم و دیگر اجازه ندادیم از بین برود و قطعا به عنوان زیرساخت در اختیار مجموعه خواهد بود که جهت حوادث احتمالی از این امکانات استفاده شود.

بازشماری ۱۰ درصد از آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت: بازشماری ۱۰ درصد از آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گیلانغرب از دیروز آغاز شده است.

کوروش محمودیان افزود: پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات شورای شهر گیلانغرب ۱۹ نفر از نامزد‌های شورای شهر نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند که پس از بررسی لازم و اخذ گزارشات هیات اجرایی و بازرسی موضوع در نشست مشترک هیات‌های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: مطابق قانون انتخابات مقرر شد صندوق‌های مورد اعتراض نامزد‌های معترض بازگشایی و آرای این صندوق‌ها بازشماری شوند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: کار بازشماری آرا با حضور هیات‌های اجرایی، نظارت و نامزد‌های معترض شروع شده و در صورت لزوم کل صندوق‌ها بازشماری خواهند شد.

محمودیان ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند با دقت تمامی موارد بررسی و آنچه که قانون تعیین نموده اجرا خواهد شد.

او افزود: به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که حقی از کسی ضایع شود و به طور قطع مطابق قانون عمل می‌شود و نتایج حاصله نیز پس از جمع بندی نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

آغاز مرحله دوم تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم در سرپل ذهاب

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب از آغاز مرحله دوم تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم به رده‌های سنی بالای ۶۰ سال در این شهرستان خبر داد.

 محسن مرادی افزود: تعداد یک هزار و ۹۰ واکسن سینوفارم وارد شهرستان سرپل ذهاب شده که مربوط به دوز دوم افرادی هستند که در نوبت اول واکسن را دریافت کرده و جامانگان رده‌های سنی بالای ۶۰ سال هستند که به صورت لکه گیری انجام می‌شود.

او ادامه داد: افرادی که در این مرحله واکسینه می‌شوند در شهر بالای ۷۰ سال و در روستا بالای ۶۰ سال سن دارند که تزریق دوز دوم واکسن را در مراکز شهری و روستایی و مراکز تجمیعی واکسیناسیون دریافت می‌کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت:هم اکنون این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و با توجه به روز‌های گذشته باید بیشتر مراقب بود که احتمال افزایش بیماران مثبت از طریق انتقال در تجمعات بیشتر وجود دارد.

دکتر مرادی ادامه داد: به منظور جلوگیری از انتقال به ویروس کرونا باید مردم مراقب باشند و رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

او گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی، پرهیز از تردد‌ها و سفر‌های از مواردی است که باید مردم برای صیانت از سلامت خود و دیگران به آن توجه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.