براساس تفاهمنامه همکاری بین آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات پیش بیمارستانی در حرم مطهر امام رضا (ع) افزایش پیدا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، براساس تفاهمنامه همکاری بین آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات پیش بیمارستانی در حرم مطهر امام رضا (ع) افزایش می‌یابد؛ تامین و جانمایی مکان استقرار پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث در حرم مطهر رضوی، جانمایی و رعایت الزامات محل‌های فرود بالگرد‌های امدادی در شرایط اضطراری و تسهیل امکان ورود و خروج خودرو‌ها و نیرو‌های عملیاتی به داخل حرم مطهر رضوی، از جمله تعهدات آستان قدس رضوی در این تفاهمنامه همکاری است.


همچنین استقرار یک پایگاه شبانه‌روزی اورژانس پیش بیمارستانی در داخل حرم مطهر رضوی و سه پایگاه در آمادگاه‌های حریم حرم، تامین و تجهیز نیرو‌های امدادی و آمبولانس‌های خودرویی و موتوری در مناسبت‌های خاص و تدارک و پیش‌بینی اعزام بالگرد اورژانس در صورت نیاز، از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی در این تفاهمنامه است.


محمدمهدی برادران مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، توجه ویژه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حرم مطهر است که در این راستا یک شورای هماهنگی تشکیل شده تا علاوه بر مجموعه‌های مرتبط در آستان قدس رضوی، سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی شهری، استانی و ملی نیز همکاری‌های خود را در این حوزه ارتقا دهند.

 

او افزود: به همت آستان قدس رضوی، تمهیدات بسیار خوبی برای میزبانی شایسته از زائران پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های لازم نیز در حرم مطهر امام هشتم (ع) ایجاد شده است، با این حال به دلیل تعداد زیاد زائران و نیاز‌های متعدد، دولت هم باید در این زمینه به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.