مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: به علت گرمای هوا و کاهش منابع آبی، روزانه بالغ بر یک میلیون لیتر آب به‌وسیله ۱۰ دستگاه تانکر در اختیار عشایر استان اصفهان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: عمده آبرسانی سیار در مناطق عشایر نشین استان اصفهان شامل فریدونشهر، فریدن، سمیرم، چادگان، شهرضا، دهاقان و شرق اصفهان در طول شبانه روز در هفت تا هشت نوبت انجام می‌شود.

او ادامه داد: حدود نیمی از یک میلیون لیتر آب  برای آشامیدنی و بهداشت و بقیه برای دام و طیور استفاده می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به افزایش گرمای هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش بارندگی اضافه کرد: بسیاری از چشمه‌ها و منابع آبی طبیعی در مناطق عشایری خشک شده‌اند و آبرسانی با تانکر را ضروری کرده است.

اسفندیاری با بیان اینکه به هر شکل ممکن آب را به عشایر خواهیم رساند گفت: آب عنصری حیاتی است و باید تا ۱۵ مهر ماه و قبل از کوچ عشایر نیاز آنان برطرف شود.

او خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان نیز بر تامین مداوم آب مورد نیاز عشایر استان تاکید کرده است تا در این روز‌های گرم شاهد بروز مشکل برای این قشر پرتلاش نباشیم.

بر اساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه است.

در شهر‌های بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

عشایر اصفهان ۲۸ درصد مواد کالا‌های این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار