مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد از برداشت روزانه بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر آب از سه حلقه چاه برای آبرسانی سیار به سه هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

مجتبی مطهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، میزان برداشت از این چاه ها را در حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات ابلاغ شده از استان و با توجه به اختصاص نیافتن حق آبه کشاورزان از ذخیره پشت سد زاینده رود، آبرسانی با تانکر در دستور کار قرار گرفته است تا از نابودی درختان کهن سال و ارزشمند منطقه که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و تولید ریزگردها دارند، جلوگیری شود.

وی با اشاره به آغاز طرح آبرسانی سیار در اواخر خردادماه سال جاری اظهار کرد: سه هزار هکتار از باغات مرکز شهرستان و نقاطی مانند کهریزسنگ، گلدشت و قلعه سفید با استفاده از ظرفیت ۶۵ تانکر فعال در این عرصه آبیاری می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه درصد بالای نیترات و املاح در آب چاه ها عاملی برای کاهش بازدهی محصول باغات است، ادامه داد: تا پیش از این، آب چاه های منطقه در شرایط خاص به شبکه شهری متصل می شد که این موضوع علاوه بر ایجاد بعضی نارضایتی ها، می توانست زمینه بروز یا تشدید برخی بیماری ها را نیز فراهم کند، اما در توافقی که با آبفای شهرستان داشتیم میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به سهمیه شبکه شهری اضافه و در عوض اجازه برداشت از چاه ها برای مصارف کشاورزی صادر شد.

مطهری از فعالیت سامانه آبرسانی سیار در بخش هایی از صنعت شهرستان خبر داد و گفت: از سه حلقه چاه آب مورد نیاز در نجف آباد برداشت می شود که بخشی از آن به واحدهای مرغداری و گلخانه ها انتقال می یابد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.