سرهنگ جمالی از شناسایی کلاهبردار اینترنتی که با جعل هویت یکی از شهروندان اقدام به کلاهبرداری مالی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ساخت صفحه اینستاگرام جعلی با درج مشخصات و تصاویر شخصی وی اقدام به ارسال پیام به فالوور‌های او نموده است ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس ، عامل کلاهبرداری در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مطرح کرد: استفاده از هویت‌های پوششی و همچنین پیج‌های جعلی از شگرد‌های مجرمان برای جلب اعتماد شهروندان است و افراد هنگام مشاهده درخواست کمک مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت منبع و صحت ادعا با صاحب اکانت تماس بگیرند.

او با اشاره به اینکه شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با پلیس درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.