مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا و حمایت از مردم و بیمه شدگان در استان انجام داده است.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در دوران شیوع کرونا، بیمه سلامت در داروخانه‌ها به منظور کاهش تردد بیماران و جلوگیری از شیوع این ویروس سقف تایید نسخه دارو‌های پرونده‌ای در سامانه تایید خدمات   از ۶ میلیون تومان به ۸ میلیون تومان افزایش داده است.

او افزود:تایید انجام خدمات فیزیوتراپی با هماهنگی اداره کل بیمه سلامت استان در محل فیزیوتراپی و افزایش زمان ارسال و تحویل مدارک خسارت متفرقه بیمه شدگان از ۶ ماه به ۸ ماه نیز انجام شده است.

اربابی ادامه داد:تمدید ۲ ماهه پرونده‌های دارو‌های مرتبط با درمان بیماران دیابتی، ام اس، متابولیک، هپاتیت، پوکی استخوان، دیالیز صفاقی، پرفشاری ریه ودارو‌های بیولوژیک بجز ریتوکسی به صورت مکانیزه و صدور دفترچه المثنی و زودتر از ۳ ماه در محل دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و بدون نیاز مراجعه بیمه شدگان از دیگر اقدامات بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تمدید زمان اعتبار پرونده دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج به مدت ۲ ماه از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ انجام شده است.

او اظهار کرد: عملیاتی شدن برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از تیرماه ۹۹ در تمامی مؤسسات طرف قرارداد استان و ارائه خدمت بدون نیاز به همراه داشتن دفترچه در زمان مراجعه به مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و تصویر برداری‌ها از دیگر اقدامات است.

اربابی عنوان کرد: صدور دفترچه بیمه سلامت برای بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه‌ای به صورت غیرحضوری با ورود به سامانه http://eservices.ihio.gov.ir/isc و پرداخت حق بیمه کامل این بیماران از طریق این سامانه بصورت غیرحضوری نیز صورت گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: بیمه شدگان می‌توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص بیمه سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ دریافت کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه پایه درمانی خود نیز می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را با تلفن همراه خود شماره گیری نمایند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.