پرداخت ۱۴۲ میلیاردی بیمه سلامت برای هزینه درمان بیمه شدگان

بیمه سلامت بابت هزینه‌های درمان بیمه شدگان در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:۶۲ درصد از جمعیت خراسان جنوبی، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای استان را تشکیل می‌دهند.

او در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان سال ۹۹ نیز عنوان کرد: اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد که در سال ۹۹ به بیمه شدگان بیمه سلامت خدمت ارائه کرده اند، در سطح یک روستایی بالغ ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در سطح دو و سه بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

اربابی ادامه داد: در خراسان جنوبی تعداد ۶۹۱ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی مورد نیاز در خصوص بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بیمه سلامت به نوعی وکیل درمانی بیمه شدگان است و برای این عزیزان خرید خدمت انجام می‌دهد، اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تعداد ۴۱۳ موسسه و مرکز درمانی اعم از پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مرکز بهداشت، بیمارستان، درمانگاه و ... در سطح استان قرارداد منعقد کرده است تا دسترسی مردم و بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیازشان راحت‌تر شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: بیمه سلامت ، تحت پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.