ساخت کارگاه عبابافی در روستای بُحِیری شهرستان دشتی که عنوان روستای ملی عبابافی را دارد، آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مراسم آغاز ساخت کارگاه عبا بافی در روستای بحیری شهرستان دشتی با حضور سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: این کارگاه در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع به شکل سوله ساخته می‌شود و برآورد هزینه برای اجرای بخش اول آن ۴ میلیارد ریال است.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: این کارگاه عبابافی با ۱۵ دستگاه عبابافی و نخ ریسی فعال خواهد شد و با فعال شدن آن ۳۰ نفر به طور مستقیم و ماهانه ۶۰ نفر به‌عنوان نخ ریس به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

او ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و کمک به تولید بیشتر در این حوزه اشتغال پایدار روستایی است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر توسعه و ترویج صنایع‌دستی را یکی از راه‌های محرومیت زدایی روستا‌ها خواند و عنوان کرد: روستا‌های متعددی را در دو حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی توسعه داده‌ایم و به طور مثال اکنون  ۴۲ صنعتگر فعال در روستای بحیری سالانه هزار و ۹۶۴متر پارچه عبا تولید می‌کنند، که می‌توان با به روز کردن دستگاه‌های بافت و ریسندگی این عدد را افزایش داد.

ارسطوزاده به تلاش برای ثبت جهانی روستای بحیری بیان کرد: پارچه اعلای عبا در بحیری، از صفر تا صد در خود روستا تولید می‌شود که در کشور‌های حوزه خلیج فارس به دلیل دارا بودن جنس، رنگ و کیفیت مطلوب طرفداران بسیاری دارد و موجب ارز آوری شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.