معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: در چهار سال گذشته صنعتگران دستی این استان موفق شدند ۳۰ نشان ملی را به دست آورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: اعطای نشان ملی صنایع دستی یک‌سال در میان صورت می‌گیرد که در چهار سال گذشته این جایزه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹، اعطا شد که به ترتیب در این سال‌ها ۱۳ و ۱۷ نشان ملی به صنایع دستی این استان اعطا شد.

او افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۰۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران استان پرداخت شده است که موجب اشتغال ۸۷۰ نفر شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۶۷ پروانه تولید انفرادی و ۱۳ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی در بوشهر صادر شده است که تاثیر بسزایی بر اشتغال بانوان و جامعه روستایی استان دارد.

رحیمی عنوان کرد: در چهار سال گذشته دو میلیون و ۴۱۷ هزار دلار از تولیدات صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر هزار و ۳۱۴ نفر با تولید صنایع دستی آشنا شده‌اند، ادامه داد: چهار رشته صنایع دستی منسوخ یا در دست فراموشی در چهار سال گذشته در استان بوشهر احیاء شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، برگزاری ۶۳ نمایشگاه استانی، شرکت در ۲۳ نمایشگاه سراسری، راه‌اندازی ۷۲ بازارچه موقت عرضه محصولات صنایع دستی و انتشار ۱۷ بسته ترویجی صنایع دستی را از فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.