در یک ماه گذشته ۳ شهرستان استان مرکزی به سمت زرد حرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس جدول جدید رنگ بندی کرونای شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در تیرماه از ۱۲ شهرستان‌های استان مرکزی، ۴ شهرستان  نارنجی و ۸ شهرستان زرد هستند.

بر این اساس ۴ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، خنداب در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، زرندیه، محلات، شازند، خمین در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

در مقایسه با رنگ بندی ابتدای خرداد ماه ۳ شهرستان استان مرکزی و در مدت یک ماه گذشته از وضعیت نارنجی به زرد تغییر رنگ داده اند؛ بنابراین طبق آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های محلات، شازند و خمین از وضعیت نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده اند  .

در حالی طبق اعلام جدید وزارت بهداشت ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که در ابتدای خرداد ماه ۷ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار داشتندن.

در مقایسه با آمار خردادماه وضعیت کرونای استان مرکزی بهبود نسبی پیدا کرده و از پیک چهارم کرونا خارج شده ایم.

اما گسترش وضعیت قرمز در نوار جنوبی کشور و افزایش جدی تعداد بیماران کرونایی بستری در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر نشان می‌دهد خطر هنوز در کمین است و باید مراقب بود.

بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مسافرت از شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌های کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودرو‌های شخصی به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و جریمه ورود و خروج خودرو‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی به ترتیب ۱۰ و ۵ میلیون ریال است

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.