سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن به این استان تحویل شده که ۸۵ هزار و ۳۰۶ دوز در مرحله اول تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از 100 هزار دوز واکسن کرونای تحویلی به استان 85 درصد آن در نوبن نخست به گروه های هدف تزریق شده است گفت:دوشنبه گذشته   ۱۶ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برای تزریق مرحله دوم واکسن کرونا تحویل استان همدان شد که واکسیناسیون در مراکز تجمیعی و مراکز بهداشت آغاز شده است.

او افزود: به منظور پیشگیری از تجمع و ازدحام، رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از اتلاف وقت، شهروندان پس از دریافت پیامک و فراخوان به محل‌های تعیین شده مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: روز گذشته به دنبال آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا شاهد ازدحام و تجمع به ویژه در مرکز تجمیعی شهید سردار سلیمانی در سالن ورزشی انقلاب شهر همدان بودیم در حالیکه واکسن به اندازه کافی برای تزریق موجود است.

دکتر طاهری بیان کرد: برخی از شهروندان پس از تزریق واکسن کرونا اقدام به برداشتن ماسک و نادیده گرفتن اصول بهداشت فردی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌کنند که این رویه مورد تایید نیست.

او اضافه کرد: در بهترین حالت اثر بخشی واکسن ۹۲ درصد است یعنی احتمال هشت درصد ناایمن بودن بدن در برابر ویروس وجود دارد همچنین شهروندان تا زمانی که ۱۰۰ درصد مردم دوز اول و دوم واکسن را تزریق نکردند باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.