محمد امین قهرمانی کارگردان نمایش «مرکب خوانی چند جوان دم بخت» دغدغه‌های هم نسلی‌های خود را روی صحنه می‌آورد.

محمد امین قهرمانی کارگردان نمایش مرکب خوانی چند جوان دم بخت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این اثر گفت: موضوع این نمایش نشان دادن سردرگمی نسل جوان جامعه  است که وجود خودشان را در بین دیالوگ‌های نمایش گم می‌کنند. من به عنوان یک پسر جوان که دغدغه‌های هم نسلی‌های خودش را می‌سنجد و گاهی با دغدغه‌های خودم قیاس می‌کنم، برایم جذاب بود متنی را کار کنم که از این دغدغه‌ها بگوید.  جناب تاراج به درست‌ترین حالت ممکن ذهن‌های پر سودای جوانان امروز را روی کاغذ آورده است.

وی در ادامه درباره هدف از اجرای این نمایش و تاثیرگذاری آن توضیح داد: روز اولی که با گروه "مرکب خوانی" کنار هم جمع شدیم، تصمیم داشتیم حکایت این نسل را به کافه‌های شهر ببریم. جایی که جمعیت زیادی از اهالی همین نسل، اهالی نسل ما گرد هم آمدند. مشتاق بودیم که بخشی از سردرگمی نسلمان را برای همسن هایمان به اجرا بگذاریم. اجرای کافه ای موفقی را روبروی خودمان می‌دیدیم که اندک تلاشی برای بهبود بعضی از احوالات جامعه است. خوشبختانه یا متاسفانه سنگ‌های زیادی جلوی پای ما گذاشته شد و به ناچار از اجرای محیطی منصرف شدیم.

سردرگمی نسل جوان در نمایش «مرکب خوانی چند جوان دم بخت»

این هنرمند جوان درباره این اثر و مشکلات گروهش بیان کرد: نزدیک‌ترین بازیگر به هر پرسوناژ انتخاب شد. طراحی دکور آن هم محیط کافه (میز و صندلی و ...) است. گروه ماهم مثل دیگر اقشار تئاتری استرس کرونا را داشت، اما ایمان داشتیم به انجام دادن این کار و در کنار ایمان با رعایت شیوه نامه‌ها کار را پیش بریدم. به عنوان کوچک‌ترین آدمی که در فضای تئاتر این مملکت زندگی می‌کند، از وزیر محترم ارشاد دولت آینده خواهش می‌کنم تئاتر (به خصوص تئاتر محیطی) را جزو فرهنگ ایران به حساب بیاورد و به احوال ناخوش تئاتر رسیدگی کند.

نمایش «مرکب خوانی چند جوان دم بخت» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی محمد امین قهرمانی روز چهارشنبه دوم تیر ماه ساعت ۸ شب در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار