کارگردان نمایش «توحش» گفت: داستان این نمایش درباره زنی است که تحت فشار و سلطه بوده است.

حسین اناری کارگردان نمایش «توحش» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این اثر گفت: موضوع این اثر از رنج انسان گرفته شده است، رنجی که درباره تغییر است و این‌که تغییر ما تکامل است و یا انقلاب. کارگردان یا نویسنده در حوزه نمایش و سینما باید نسبت به اثری که می‌سازد دغدغه داشته باشد. تغییر برای من درگیری فکری بوده است. احساس کردم در قالب نمایش با دیگران به اشتراک بگذارم.

وی افزود: داستان نمایش درباره زنی است که تحت فشار و حتی سلطه بوده است و این موضوع برایم مهم و آزار دهنده است. من یک حرفی داشتم و فقط خواستم آن رابیان کنم، امیدوارم که بتوانم به این مهم برسم. تاثیرگذاری آن نیز بالفعل است و آن را باید تماشاچی بگوید.

اناری درباره نحوه انتخاب بازیگران توضیح داد: یک گروه تئاتری با عنوان «آتلیه م. ژاله» هستیم که دو عضو اصلی گروه، من و محمد پوریا هلالی هستیم. هلالی یکی از بازیگران کار نیز است. برای انتخاب بازیگران دیگر با سه تن دیگر از بچه‌ها تجربه کاری داشتم که به دید من بسیار توانا و کوشا هستند. در ضمن یکی از گزینه‌های انتخاب بازیگران مرد، لاغر و قد بلند بودنشان بود. در حال حاضر اعتقادم به این است که با افرادی که که توانایی دارند، اما شناخته شده نیستند کار کنم. زیرا این افراد عطش و توانایی‌شان در این وانفسای موجود تئاتر ستودنی و لذت بخش است.

کارگردان نمایش «توحش» درباره طراحی صحنه و اجرا گفت: طراحی دکور خیلی مینیمال است، اما برای فرم اجرایی باید بگویم که متن دارای ادبیات کلاسیک و ادبیات عامیانه است، و ژانر آن تراژدی. با تحلیلی که از متن انجام شد دریافتم که باید فرمی رئال نزدیک به کلاسیک داشته باشیم.

اناری در پایان درباره مشکلات تئاتر و انتظار از رییس جمهور آینده گفت: مشکلاتی که بچه‌های تئاتر دارند چیزی تکراری شده است که گفتنش حتی در وضعیت کنونی کرونایی بی‌فایده‌ست. اماخلاصه‌ترین جمله و تنها واژه «حمایت» است که از مسئولان انتظار دارم.

نمایش «توحش» به کارگردانی حسین اناری و نویسندگی علیرضا افشار نادری هر روز ساعت ۱۹ تا ده تیر ماه در تماشاخانه مهرگان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار