رییس برنامه ریزی و جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: اهدای پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته برای کمک به بیماران بدحال همچنان نیاز است.

زهره مسائلی رییس برنامه ریزی و جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره شرایط فرد اهدا کننده پلاسما گفت: افراد مبتلا به کرونا که ۸ روز کامل از بهبودی کامل آن‌ها گذشته است و سن آن‌ها بالای ۱۸ سال و وزنشان بالای ۵۰ کیلو گرم باشد پس از تایید پزشک می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

او گفت: سال ۱۳۹۹ در استان اصفهان ۱۵۷ هزار نفر داوطلب اهدای خون داشتیم که از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر خون اهدا کردند.

رییس برنامه ریزی و جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان افزود:به دلیل همه گیری کرونا با کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون نسبت به سال‌های قبل مواجه شدیم، اما با فراخوان‌هایی که از طریق ارسال پیامک برای اهدا کنندگان و از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما اعلام شده خوشبختانه اهدا کنندگان کمال همکاری را انجام داده اند.

مسائلی درباره گروه‌های خونی مورد نیاز استان اصفهان گفت: به تمام گروه‌های خونی نیاز هست، اما برخی از گروه‌های خونی نیاز بیشتری به خون دارند مثل گروه‌های خونی منفی که ممکن است به صورت مقطعی ذخیره آن‌ها کم شود  اما کمترین گروه خونی در کل جامعه AB منفی است که این کمبود‌های خونی با هماهنگی و همکاری اهدا کنندگان جبران می‌شود.

او یادآور شد: گیرنده خون برای دریافت خون هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، اما برای فراورده‌ها و آزمایش‌هایی که روی خون انجام می‌شود هزینه جزئی پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار