مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:طی ۳ ماهه نخست امسال هلال احمر به بیش از هزار و ۲۰۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست امسال در استان ۲۶۷ مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که در این زمینه یک هزار و ۲۶۷ حادثه‌دیده از خدمات امدادی این جمعیت برخوردار شدند.

او افزود: از مجموع این حوادث، ۱۸۷ مورد جاده‌ای، ۴۸ مورد شهری، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، دو مورد صنعتی و کارگاهی، پنج مورد حادثه کوهستان و هشت مورد حضوری بوده است.

رضایی با بیان اینکه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، یک هزار و ۴۰ نفر در قالب ۴۲۱ تیم امدادی به محل اعزام شده اند، بیان کرد: در این حوادث در مجموع ۴۰۳ خودروی امدادی شامل ۲۲۷ دستگاه آمبولانس و ۱۷۶ دستگاه خودروی نجات بکارگیری شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۲۶۷ حادثه دیده از خدمات امدادی بهره‌مند شدند، گفت: از این تعداد ۵۳۶ نفر در حوادث جاده ای، ۶۱۰ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۷۷ نفر در حوادث شهری، شش نفر در حوادث غرق شدگی، هشت نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، هشت نفر بصورت حضوری و ۲۲ نفر در حوادث کوهستان خدمات امدادی دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه در مجموع طی این حوادث ۱۲۹ نفر نجات پیدا کرده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۸ نفر به مراکز درمانی انتقال و ۲۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: حوادث جاده‌ای بیش از ۷۰ درصد مجموع حوادث را به خود اختصاص و نسبت به مدت مشابه سال قبل۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.