فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی اعلام کرد واشنگتن با برخی بازیگران کلیدی جنگ لیبی برای خروج نیرو‌های خارجی از این کشور رایزنی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز،ریچارد نورلند، فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی اعلام کرد پیش از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ماه دسامبر، آمریکا با برخی بازیگران کلیدی جنگ لیبی برای خروج نیرو‌های خارجی از این کشور رایزنی می‌کند.

ریچارد نورلند در جمع خبرنگار گفت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های انتخابات روی کار آمدن دولت مشروع، معتبر و قدرتمند است تا بتواند بازیگران قدرتمند را وادار کند سربازان خود را از لیبی خارج کنند.

او در آستانه برگزاری کنفرانس لیبی که این هفته در برلین برگزار می‌شود و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در آن حضور خواهد داشت گفت این یک پیشرفت بسیار قابل توجه خواهد بود، اما ما پیشنهاد نمی‌کنیم که برای تلاش به منظور دستیابی به پیشرفت باید تا سال آینده صبر کرد.

نورلند افزود: رایزنی‌ها با برخی بازیگران کلیدی در جریان است تا برخی مزدوران و نیرو‌های خارجی از کشور خارج شوند.

 فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی گفت: آمریکا در حال گفتگو با برخی از عاملان اصلی در لیبی بر سر خروج نیرو‌های خارجی پیش از برگزاری انتخابات برنامه ریزی شده برای ماه دسامبر است.

او تصریح کرد: بخشی از اهمیت انتخابات لیبی این است که دولتی قدرتمند، توانا و مشروع بتواند عاملان خارجی را وادار کند نظامیان خود را خارج کنند.

 فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی این اظهارات را پیش از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برای حضور در دومین کنفرانس برلین بر سر لیبی عنوان کرد.

او گفت: این تحول بسیار مهمی است و خیلی تاثیرگذار، اما ما نمی‌گوییم که برای پیشرفت باید تا سال آینده صبر کرد.

جنگ داخلی لیبی، از زمان سرنگونی و کشته شدن معمار القذافی، در سال ۲۰۱۱ شروع شد. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار