نخست وزیر پاکستان اعلام کرد اجازه نمی‌دهد نیرو‌های آمریکایی پایگاه‌های نظامی خود را به منظور نظارت بر افغانستان در خاک این کشور بنا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد حاضر است یکی از شریکان قوی افغانستان برای استقرار صلح در خاک این کشور باشد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: نیرو‌های آمریکا هرگز نباید چنین تصور کنند که دولت پاکستان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پایگاه‌های نظامی خود را به بهانه نظارت از راه دور به افغانستان در خاک این کشور بنا کنند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های آمریکایی قبل از خروج کامل از خاک افغانستان باید به یک توافق سیاسی جامع دست یابند.

وی در ادامه میزبانی از هر گونه پایگاه نظامی آمریکا برای استفاده علیه سایر کشور‌های منطقه را به شدت رد کرد. نخست وزیر پاکستان با اشاره به لزوم خروج نظامیان خارجی از افغانستان تا پیش از سالگرد حملات یازده سپتامبر گفت: آمریکایی‌ها قبل از خروج از خاک افغانستان باید تمام جوانب موضوع را بررسی و اختلافات منطقه‌ای برای ادامه نظارت یا حضور خود در منطقه را حل و فصل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکیل یک دولت ائتلافی در افغانستان می‌تواند کمک بزرگی به برقراری صلح در این کشور بکند.

قرار است نیرو‌های نظامی تا قبل از سالگرد ۱۱ سپتامبر خاک افغانستان را به مقصد کشورهایشان ترک کنند. مقامات آمریکایی می‌گویند ممکن است از طریق سایر کشور‌های منطقه بر منافع خود در افغانستان نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.