سناتور دموکرات ایالت ویرجینا با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گفت: نیرو‌های مسلح و دولت این کشور باید بتوانند پس از ما بجنگند و از خود دفاع کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا حدود ۲۰ سالی است که جنگ با تروریسم را در کشور افغانستان بهانه کرده و با حمله به گروه طالبان سبب سرنگونی آن‌ها شده است.

جنگی که طبق آمار تا سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۲ تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته است و حال با افزایش ناراضایتی‌ها و تصمیم بایدن قرار است تا ۱۱ سپتامبر شاهد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان باشیم.

سناتور مارک وارنر، سناتور دموکرات ایالت ویرجینا در مصاحبه خود با واشنگتن پست نیز در این راستا اظهار کرد: نیرو‌های مسلح و دولت افغانستان پس از خروج ارتش آمریکا از این کشور تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) باید این توانایی را داشته باشند تا برای خود بجنگند.

وی در این راستا ادامه داد: اگر بخواهیم خوش بینانه بنگریم، در صورتی که ۴ تا ۶هزار نیروی آمریکایی در افغانستان نگه داشته می‌شد، شاهد ثبات بیشتری بودیم.

سناتور وارنر با بیان اینکه، خروج ارتش آمریکا از افغانستان بدون هیچ گونه مداخله نیرو‌های طالبان برای سرنگونی دولت کابل در حال انجام است، گفت: دولت کابل و نیرو‌های نظامی آموزش دیده افغان می‌توانند پس از خروج نیرو‌های آمریکایی به اداره پایتخت و سایر شهر‌های بزرگ افغانستان بپردازند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی پس از برگزاری نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به خروج نظامیان کشورش از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات ضد تروریستی در افغانستان تا زمانی که از این موضوع مطمئن شویم، که تروریست‌ها باردیگر به این کشور برنمی‌گردند، ادامه خواهد می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.